Bron: Marketinmornings.comSommige adverteerders zijn al reeds 50 tot 60 procent van van hun Google Search advertentie budget aan het verschuiven naar Amazon, volgens twee media bureaus. Dit in combinatie met de forse groei die Amazon Advertising laat zien jaar op jaar, schatten wij in dat ook in Europa Amazon voor opschudding (in positieve zin) zal gaan zorgen.

In welke positieve zin?
Allereerst zal mogelijk de druk afnemen in hoeveelheid concurrentie en dus lagere klikkosten wanneer Amazon nog meer marktaandeel pakt. Dit is positief voor adverteerders.
Ten tweede hebben consumenten meer keuze, en zal innovatie er voor zorgen dat degene met de beste klantervaring meer gebruikers zal aantrekken.

Het laatste sluit aan bij feedback uit het artikel:

Another said clients appreciate Amazon is a seamless shopping experience. Using a Google search ad to lead to a purchase may require a person to set up an account and input their credit card information with a separate website. Especially for smaller brands, there’s not really an advantage between selling direct to the consumer versus selling through Amazon.

Enkele managers bij diverse media bureaus over de shift:

While some of the dollars are being siphoned from print, TV and programmatic display advertising, one executive at a large agency said some clients who sell products on Amazon are moving between 50 and 60 percent of their allocated Google search ad dollars specifically to Amazon. The shift amounts to hundreds of millions of dollars a year, he noted.

en

Another exec at a different large agency said some brands that they handle are shifting 50 percent of their Google search budgets to Amazon in certain worldwide regions. These moves also amounted to hundreds of millions of dollars a year.

en

Mark Douglas, CEO at ad tech firm Steelhouse, said some of its clients have discussed moving large portions of their ad budgets directly from Google Search to Amazon. For all of these advertising firms, the brands in question mostly fall in the consumer product goods category.

en

Chris Apostle, executive vice president and head of performance for North America at Havas Media, said his agency is seeing 20 to 30 percent of its clients shift 50 to 70 percent of their total search budgets to Amazon. Companies are realizing the more they spend with Amazon, the more they can add other bells and whistles such as content or reviews that can help encourage more sales.

Duidelijk is dat Amazon een belangrijk kanaal is en zal worden binnen het palet van keuze waar gebruikers zich bevinden.

Wil jij…

  • Additionele (niet kannibaliserende) omzet pakken?
  • In een minder competitieve omgeving adverteren?
  • In Nederland –relatief- als een van de weinigen op Amazon adverteren?

Neem dan gelijk contact met ons op!