Anticyclische (Performance) Marketing binnen de Coronavirus OntwikkelingenTijden veranderen zeer snel, zo was er twee weken geleden nog weinig aan de hand, nu zit Nederland in een milde lockdown. Het effect op ecommerce lijkt over de gehele breedte nog niet veel negatieve impact te hebben, concluderende na een rondje onder onze klanten. Dit kan (eventueel) nog komen mede afhangende van overheidsingrepen op bijvoorbeeld logistiek.
Performance marketing, waaronder Google Shopping, zijn ook in deze tijden van onschatbare waarde. Dergelijke kanalen geven goed inzicht in uitgaven en (directe en ondersteunend indirecte) inkomsten uit Google Shopping en andere performance kanalen. In uitdagende tijden is dat een welkome dimensie of attribuut. Ten tweede genereert performance marketing direct cash (flow) want ook van belang is.

Anticyclische marketing bedrijven houdt in dat er tegen de conjunctuur trend in wordt ondernemen of marketing wordt gepleegd. Daar waar in tijden van malaise budgetten worden gesneden, is een anticyclische aanpak dat het budget gelijk wordt gehouden of wellicht verhoogd (zien we nu ook gebeuren bij een deel van onze klanten).

Het bijkomend voordeel binnen de performance marketing is dat door de afgenomen concurrentie de kosten per acquisitie ook kunnen dalen. Zien we altijd direct goed effect? Nee, daar is het in de huidige situatie ook nog te kortdag voor om te concluderen. Een andere vorm waar performance marketing anticyclisch ingezet kan worden is het testen van nieuwe waarde proposities.

Heb je een nieuw idee dat aansluit op de huidige situatie? Door middel van growth hacking en performance marketing kun je snel testen of het resoneert met de beoogde doelgroep en wat de financiƫle resultaten zijn.

Wil je door Google Shopping specialisten met brede ecommerce ervaring kosten-effectief geholpen worden in deze uitdagende tijden of een nieuw idee testen? Neem dan vandaag nog contact met ons op.