De zoekmachine van Microsoft probeert al jaren de strijd aan te gaan met Google, en geruchten gaan dat Bing Shopping voor 2019 op de planning staan voor Nederland. Hoewel de bekendheid van Bing in Nederland wat minder is dan in de rest van de wereld, is het marktaandeel van Bing altijd nog zo’n 10% in Nederland. Hoewel dit in schril contrast staat met het aandeel van Bing in de VS (33%) is Bing nog zeker niet uitgegroeid.

 

We hebben inmiddels een recenter artikel met betrekking tot Bing Shopping Nederland. Interesse? Lees hier verder

Ook Bing biedt de mogelijkheid om in de zoekresultaten te adverteren, deze dienst het net als bij Google ‘Ads’. Bing Ads biedt ook productvermeldingen aan in haar zoekresultaten, onder de gelijke naam ‘Shopping’. Bing Shopping werkt in de basis hetzelfde als Google Shopping, al kan de aanpak verschillen door de verschillen in doelgroepen die gebruik maken van de zoekmachines.

Recentelijk wist een insider bij Bing Ads ons te vertellen dat de functionaliteit voor Nederland in de startblokken staat, maar dat achter de schermen vooral op juridisch vlak nog een en ander geregeld moet worden. Of dit te maken heeft met de miljardenboete die Google opgelegd heeft gekregen kon niet bevestigd worden, maar het lijkt ons niet meer dan logisch dat Bing op haar hoede is.

In andere landen is Bing Shopping al langer actief, en zetten wij dit voor veel klanten effectief in. Bing Ads Shopping is een interessant kanaal om winstgevende campagnes op te zetten waar de doelgroep zich ook op Bing bevindt. Het volume van aantal verkopen zal Google Shopping niet snel evenaren, maar door de lage concurrentie kan Bing Shopping verrassend winstgevend zijn. Nog een voordeel, is dat het een veiligere manier is om met beperkt budget het productportfolio op Shopping te testen. Daarnaast is Bing Ads in andere landen vaak veel groter wat betreft marktaandeel, en kunnen de prestaties daar beter zijn dan de producten op Google Shopping zouden doen.