Google Ads Vertoont Één-Koppige Advertenties tbv Prestatie BevorderingOp 1 februari 2024 heeft Google enkele nieuwe updates gedaan. Google AI verbetert jouw responsieve zoekadvertenties zodat je altijd de meest relevante advertenties kunt tonen die zich aanpassen aan het (veranderende) consumentengedrag.

Hier zijn de updates:

1. Enkele Kop Weergave: Responsieve zoekadvertenties krijgen meer flexibiliteit. Wanneer Google AI jouw advertenties samenstelt, kunnen ze nu slechts één kop weergeven als dat de prestaties ten goede komt. Dit maakt je advertenties nog effectiever, en je hebt nu de mogelijkheid om een kop in aanmerking te laten komen aan het begin van je beschrijvingsregels.

Wij hebben wel vaker één-kops advertenties gezien, echter waren wij in de veronderstelling dat dit DSA advertenties waren.

Oude onderzoeken wezen al uit dat mensen het meest naar de eerste kop keken en de rest voor lief namen (overige koppen en omschrijvingen). Vanuit dat perspectief snappen we deze update.

2. Campagneniveau Koppen en Beschrijvingen: Het wordt nu makkelijker om dezelfde koppen en beschrijvingen toe te voegen aan een hele campagne. Je kunt maximaal drie koppen en twee beschrijvingen op campagneniveau toevoegen. Hierdoor kun je bijvoorbeeld een aankomende sale makkelijk promoten voor alle advertentiegroepen in jouw campagne. Plan specifieke begin- en einddatums in of zet ze vast op specifieke posities (zoals dat nu ook al kan).

3. Dynamische Assets voor Verbeterd Engagement: Als je gebruikmaakt van geautomatiseerde items op accountniveau, zal Google AI nu dynamische afbeeldingsitems, sitelinks, highlights en website-informatie weergeven als deze voorspeld worden om je prestaties te verbeteren. Dit kan zelfs naast of in plaats van handmatig gemaakte items van hetzelfde type gebeuren. Bijvoorbeeld, als er vier handmatig gemaakte sitelinks beschikbaar zijn, kan Google AI twee handmatige en twee dynamische sitelinks tonen als dit wordt voorspeld om je meer bereik te geven.

Wil je weten hoe vaak jouw advertenties worden weergegeven met één kop of een kop aan het begin van je beschrijvingsregels? Bekijk dan het combinatierapport voor inzichten. Kortom, deze updates maken het beheren van je zoekadvertenties flexibeler en effectiever.

Een belangrijke en kritische noot, houdt de kwaliteit goed in de gaten!