Google Introduceert ‘First Order’-Kortingen in Shopping-Advertenties

Bron: Pexels
Google heeft een nieuwe manier geïntroduceerd om nieuwe klanten binnen te halen via Shopping-advertenties. Met de zogenoemde ‘1st order promotions’ (ook wel New Customer Promotions) genaamd, kunnen adverteerders kortingen aanbieden exclusief voor hun eerste aankoop.
Zodra Google een nieuwe klant detecteert, wordt de korting automatisch toegepast. Deze timestamp kun je instellen in Merchant Center via een apart promotiefeed, builder of API, en moet geactiveerd worden onder de doelstelling “New Customer Acquisition”.
Op dit moment is de tool alleen beschikbaar voor geselecteerde adverteerders in de Verenigde Staten. Adverteerders kunnen kiezen tussen een percentagekorting of een vast bedrag, zonder minimum bestedingsvereiste . Google toont automatisch het label “First order” bij de aanbieding, wat de zichtbaarheid van de korting in advertenties vergroot.
Wij denken dat dit goed zal werken, gelijk aan bijvoorbeeld Booking.com haar tactiek om nieuwe accommodaties meer zichtbaarheid te geven door de eerste drie boekingen met korting te promoten.
Wanneer dit in Europa uitgerold wordt, check of dit van toepassing is op jouw propositie en prijsstrategie. Niet alle branches en proposities zijn prijssensitief. Stel jezelf ook de vraag of je op prijs wilt concurreren?
Gratis adviesgesprek
Gianluigi en Mark helpen meerdere ondernemers met hun online groei.
Gratis adviesgesprekGerelateerde blogs
Bron: Pexels Google introduceert in Merchant Center Next een optie voor automatisch bijwerken van verzendinformatie. Google kan door deze functie in te schakelen op basis van jouw verzendhistorie zelf schattingen…
Google Merchant Center Opgeschort: De Meest Voorkomende Redenen en Hoe Nu Verder? Als adverteerder zijnde hoeven we je niet uit te leggen wat Google Merchant Center is. Het is de…
Veel e-commerceplatforms genereren automatisch een datafeed die geschikt is voor diverse kanalen, zoals Google Shopping en Beslist. Toch maken zowel online retailers als bureaus vaak de fout om deze onbewerkte…