Wie via Google zoekt naar afbeeldingen heeft bij sommige zoekopdrachten de kans dat Shopping advertenties getoond worden tussen de reguliere afbeeldingen. Google lijkt het succesvolle advertentiekanaal verder te integreren in haar diensten, met een uitbreiding naar vertoningen in organische zoekresultaten van afbeeldingen als laatste update.
Voor zover bekend zijn de Shopping advertenties tussen de afbeeldingen in de zoekresultaten nog niet in Nederland gelanceerd, maar enkele bronnen melden dat dit in het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten wel het geval is. De resultaten bevatten een label waarmee de Shopping advertenties te onderscheiden zijn van de reguliere afbeeldingen.
Wanneer gebruikers op een Shopping advertentie tussen de afbeeldingen klikken, komen ze op de vergelijkingspagina met aanbieders terecht in plaats van de website waar de afbeelding gehost is. Om tussen reguliere afbeeldingen vertoond te worden moeten aanbieders de optie ‘Zoekpartners’ inschakelen. Over een introductie in Nederland is niks bekend, officieel staat deze functie sinds januari 2016 in Bèta.