Google is al een tijdje aardig wat nieuwe functionaliteiten aan het uitrollen. Zo ook winkelwagen gegevens voor Google Shopping campagnes.

Google Shopping Campagnes Aangevuld met Winkelwagen Gegevens

De volgende ‘metrics’ zijn toegevoegd:

  • Bestellingen
  • Gemiddelde grootte winkelwagentje
  • Gemiddelde bestelwaarde
  • Kosten van verkochte goederen
  • Brutowinst
  • Opbrengst

De metrics Bestellingen, Gemiddelde bestelwaarde en Opbrengst zijn gelijk aan respectievelijk Conversies, Waarde/conv en Conv. waarde. De overige lijken op eerste oog interessant.

Op dit moment geven deze nieuwe metrics geen gegevens weer.

De uitdaging blijft met data altijd: welke specifieke datapunten zijn nodig om er inzichten uit te halen waar op valt te acteren die zakelijke waarde genereren. Meer data wil niet zeggen betere besluitvorming. Kan natuurlijk wel, maar het valt altijd te bezien.

Veel data kan ook zogenaamde ‘analysis paralysis’ creëren wat juist stilstand teweegbrengt.