Binnen advertenties kan een lijst met bulletpoints gebruikt worden om unieke verkoopargumenten, productfuncties of aanvullende CTA’s te laten zien. Hoe meer relevante informatie er in een advertentie geplaatst worden, hoe waarschijnlijker het is dat de advertentie de betrokkenheid zal stimuleren. Lijsten met bulletpoints kunnen helpen die informatie scanbaar te houden voor potentiële klanten.

Screenshots van de test tonen maximaal drie opsommingstekens onder de kop.
Een screenshot van advertenties in Google met lijsten met bulletpoints.

Google Ads bulletpoints lijsten in advertenties

(Bron: SearchEngineLand / Lauren Catchpole)

De opsommingstekens in het bovenstaande screenshot tonen een combinatie van beschrijvingen en CTA’s.

Wij vinden dit een interessante ontwikkeling. Er zijn namelijk diverse soorten mensen wat betreft het verwerken van informatie. Sommige mensen houden van visuele verwerking middels plaatjes, er is een groep die uitgebreide informatie wil lezen en er zijn mensen die systematisch via bulletpoints het best informatie scannen. Deze test draagt bij aan het juist aanbieden