Nu de feestdagen voor de deur staan betekent dit dat er veel aandacht en ‘druk’ is om offline winkelbezoekers aan te trekken wanneer ze bereid zijn om tot koop over te gaan.

Het aantal zoekopdrachten om in een offline winkel te kopen is jaar op jaar gegroeid, blijkt uit gegevens van Google. Zoekopdrachten zoals ‘open nu bij mij in de buurt’ zijn wereldwijd met meer dan 400% gegroeid volgens Google. Zij heeft aangekondigd dat adverteerders Smart Bidding kunnen toevoegen voor winkelverkopen om het aantal zogenaamde in-store bezoeken van koop-gerichte bezoekers te vergroten.

Hoe gaat het in zijn werk?
Adverteerders uploaden hun first-party transactiegegevens op een privacy-veilige manier en optimaliseren deze voor winkelverkoop conversies voor zoek- en Shopping-campagnes, met als doel extra verkopen in winkels stimuleren.

Best practices
Aantal best practices om zoveel mogelijk profijt te hebben van Smart Bidding voor winkelverkopen:

  • Bouw het Google Business-profiel uit .
  • Werk aan het meten van de offline waarde van online advertenties.
  • Optimaliseer campagnes voor maximaal rendement uit zowel online als offline conversies.
  • Markeer locaties en communiceer winkelinformatie, zakelijke aanbiedingen, promoties en meer aan klanten in de buurt wanneer ze zoeken, browsen of navigeren op Google Zoeken, Maps, YouTube en het Google Display Netwerk.

Hulp nodig bij het meten en verbeteren van offline transacties?
Neem contact met ons op