Een van de dingen die ons als Google Shopping Specialisten elke keer weer opvalt, is de impact die de Shopping campagne-/advertentiegroep structuur heeft op de performance. Maar al te vaak komen wij een “alles in 1” structuur tegen, dat wil zeggen, één campagne met daarin al de categorieën, of merken bijv, en binnen die campagne slechts 1 advertentiegroep met daarin al de tientallen, honderden, duizenden producten.

Dit komt de resultaten niet ten goede. Waarom niet?

Twee redenen, de belangrijkste reden is de sub-optimale matching tussen klantgedrag (zoektermen) en uw productaanbod. Wanneer alle producten zich in een advertentiegroep bevinden, is het niet te achterhalen aan welk product een bepaalde zoekterm/zoekopdracht is gematched. Dit maakt het zeer lastig om zoektermen uit te sluiten.

De tweede reden is dat om diezelfde reden ook de biedingen op producten sub-optimaal zijn. Wij optimaliseren altijd eerst op klantgedrag, dan pas op biedingen. Dit omdat het product wel een eerlijke kans moet krijgen met relevant zoekverkeer. Het direct afbieden van producten terwijl het verkeer irrelevant is, is een gemiste kans.

Wij creëren zelf vele diverse structuren op basis van search data en hypotheses om de adverteerders kosteneffectief snel verder te helpen. Klik hier om ons gratis E-book met alle ins- en outs omtrent Shopping structuren te downloaden!

Wilt u effectiever van start met Google Shopping?
We lichten graag uw Shopping campagnes door voor een vrijblijvend advies. Dit kan vervolgens door u, uw bureau of eventueel door ons geïmplementeerd worden bij welbevinden. Wij zijn er niet op uit om uw huidige bureau of interne professional haar of zijn werk over te nemen. Een eenmalig zetje in de goede richting door een Google Shopping specialist kan al veel teweegbrengen.

Neem vandaag nog contact met ons op:
Via info [at] googleshoppingspecialist [dot] nl

of