Merchant Center Next: Google Voegt Automatische Levertijdschatting Toe

Bron: Pexels
Google introduceert in Merchant Center Next een optie voor automatisch bijwerken van verzendinformatie. Google kan door deze functie in te schakelen op basis van jouw verzendhistorie zelf schattingen aanpassen voor levertijd. Deze aanpassingen verschijnen automatisch in jouw Shopping‑advertenties en gratis vermeldingen, zonder dat je handmatige updates hoeft door te voeren.
Je activeert dit via het tabblad ‘Automatic Improvements’ in Merchant Center. Vervolgens beheert Google op basis van data vanaf je website de nauwkeurigheid van je verzendtijdinformatie.
Google maakt het gelukkig (en eindelijk?) eenvoudiger voor webwinkeliers om verzendinformatie actueel te houden. Dit bespaart tijd, omdat handmatig bijwerken niet langer nodig is. Klanten krijgen hierdoor realistische verwachtingen over de levering, wat bijdraagt aan meer vertrouwen en mogelijk hogere conversie.
Het is nu alleen nog beschikbaar in de Verenigde Staten. We hopen dat deze functionaliteit snel naar Europa overwaait.
Gratis adviesgesprek
Gianluigi en Mark helpen meerdere ondernemers met hun online groei.
Gratis adviesgesprekGerelateerde blogs
Bron: Pexels Google heeft een nieuwe manier geïntroduceerd om nieuwe klanten binnen te halen via Shopping-advertenties. Met de zogenoemde ‘1st order promotions’ (ook wel New Customer Promotions) genaamd, kunnen adverteerders…
Google Merchant Center Opgeschort: De Meest Voorkomende Redenen en Hoe Nu Verder? Als adverteerder zijnde hoeven we je niet uit te leggen wat Google Merchant Center is. Het is de…
Veel e-commerceplatforms genereren automatisch een datafeed die geschikt is voor diverse kanalen, zoals Google Shopping en Beslist. Toch maken zowel online retailers als bureaus vaak de fout om deze onbewerkte…