Blog

Google Shopping Opzetten en/of Uitbesteden – Ook voor Bureaus (Whitelabel)

“Met de komst van Performance Max wordt het alleen maar makkelijker,” wordt er in de markt gezegd. Maar is dit wel zo? De black-box insteek van Google zorgt ook voor uitdagingen dat je als adverteerder en bureau minder te weten komt. Ook is de gedachte – anno 2022 – dat “set & forget” mogelijk is binnen Google Shopping en Google Ads campagnes in het algemeen,achterhaald. Op basis van jouw eigen kerncompetenties kun je ervoor kiezen om een bepaald specialisme uit…

0
Read More

Performance Max Bedrijfsgericht Testen: Met Alleen een Technische ToCampagne kom je er Niet

Er is veel te doen omtrent Performance Max, iedereen is zoekende, zo ook wij samen met onze klanten. Er zijn zoveel variabelen/knoppen waar aan gedraaid kunnen worden, dat er veel mogelijke uitkomsten zijn. In deze ‘nieuwe’ brei, waar begin je? Wij houden altijd vast aan oude campagnes en diens resultaten. Maar nog belangrijker, we nemen de bedrijfscontext mee als start. Wat bedoelen wij hiermee? Dat vertellen we in dit artikel.

0
Read More

Google Shopping: De Sequentiële Wip Wap tussen Omzet en ROAS binnen Ads

Elke ondernemer of manager wil tegelijk meer omzetgroei en stijgende winstgevendheid per incrementele sale. Helaas werkt het niet zo, ook niet binnen Google Shopping en Ads. Een groot deel van ons werk bestaat uit het inzichtelijk maken van de mechanismes van Google, maar eigenlijk zijn het bestaande economische wetten waar Google haar veilingsysteem ook onderhevig aan zijn.

0
Read More

Google Shopping & Ads Indirecte Omzet van Groot Belang voor Totale Omzet Website

Afhankelijk van jouw type producten en prijzen, doelgroep en waarde propositie is de ene funnel de andere niet. Sommige aankoopprocessen duren dagen zoniet weken, de andere zijn impulsaankopen. Hoe dan ook is het in ogenschouw nemen van de hele funnel van belang om te begrijpen hoe de bezoekers zich gedraagt op de site.

0
Read More

Online Adverteren Zorgt Niet voor de Sale en Omzet!

Deze titel behoeft enige nuance, maar dat zal zich uitwijzen gedurende de uiteenzetting. In onze samenwerkingen met klanten strijken wij nooit de eer op voor de gegeneerde orders en omzet. Waarom? Omdat wij de laatste (doch belangrijke) schakel zijn in de gehele waardeketen en niet verantwoordelijk zijn voor de daadwerkelijke order. Tuurlijk, we spelen er een rol bij, maar zeker geen exclusieve.

0
Read More

Google Shopping: Zijn Product Marges een Indicatie voor Winstgevendheid?

Voor een aantal ecommerce klanten die product marges beschikbaar hadden in hun feed hebben we een analyse op los gelaten om te begrijpen of product marges een oorzaak/aanleiding zijn voor bepaalde resultaten of niet. Naast de kwaliteit van de campagnes en de effectiviteit van de website, zijn Product en Prijs natuurlijk de belangrijkste factoren voor resultaten. De mix van al deze dingen bepalen de zogenaamde ‘bottomline’ resultaten.

0
Read More

Naast Google Shopping, Ook Jouw Producten via Product-Specifieke Tekst Advertenties Aanbieden?

We zien het bij onze eigen klanten, maar ook onderzoeken wijzen uit dat Google Shopping een zeer belangrijk acquisitiekanaal is voor webshop eigenaren. Dit komt natuurlijk omdat retailers hun producten individueel kunnen aanbieden en potentiele kopers deze producten direct krijgen te zien met plaatje, prijs en aanbieder. Zo fungeert Google Shopping als een soort van winkel vitrine waar je de diverse producten en aanbieders kunt bekijken.

0
Read More

Google Tag: De Nieuwste Meetmethode van Google?

Nee, het is geen typefout. Naast GoogleTag Manager, is er nu Google Tag. Het is geen opzichzelfstaande tool zoals de bijna naamgenoot Google Tag Manager wel is, maar wel de nieuwste update van Google om het meten van gegevens makkelijker te maken. Gecentraliseerd Om je doelgroep en hun interactie met jouw online aanwezigheid te meten, heb je trackingcode nodig. Elke tool, of het nu Facebook, Google of Bing is, heeft zijn eigen trackingcode. Zelfs binnen het Google ecosysteem zijn er…

0
Read More
Partner programma
Voyeur X
Voyeur X
2021-08-09
Het is super fijn om met deze heren samen te werken. Ik ben blij en tevreden met hun dienstverlening. Eerlijk advies, schakelen snel en de communicatie loopt goed. Ik zal ze zeker aanbevelen aan vrienden en kennissen!
Mio Amore
Mio Amore
2021-07-21
Er wordt snel geschakeld. Fijn bedrijf om mee samen te werken.
Angela K.
Angela K.
2021-06-07
Goed advies, topteam! Serieuze jongens die weten waar ze het over hebben. Superbehulpzaam en vriendelijk! Een aanrader!
Five Agency
Five Agency
2021-03-12
Mark en Gianluigi kijken geregeld met ons mee (paar extra ogen) naar onze klanten. Fijn om met zulke twee heren te werken. Veel kennis, goede communicatie en altijd eerlijk advies. Five-agency.nl
Lahara Trading
Lahara Trading
2020-11-25
Fantastisch geholpen. Er werd direct werk gemaakt van de problemen waar ik mee kampte binnen Google Shopping en de achterliggende techniek. Zeer deskundig en een laagdrempelige benadering.
Hayley Glover
Hayley Glover
2020-11-22
Mark has been fantastic. I reached out to Mark via LinkedIn for his advice as I was having some issues with Google Shopping feeds and he was very quick to respond, very knowledgeable and ultimately helped me solve the issues i was seeing. I was very impressed with Mark's willingness to help me out, I am not a client of Mark's but even so he went the extra mile to help solve the issues. Thanks so much Mark! Hayley
Geert Groot
Geert Groot
2020-10-02
Duidelijk en eerlijk advies. Helder in de communicatie en een aanrader als je vragen hebt op het gebied van Google Shopping campagnes.
Olaf Haring
Olaf Haring
2020-04-30
Eerlijk bedrijf zijn zeer correct, bedreven en behulpzaam. Geen gladde praatjes maar 'gewoon' goed. 5/5 sterren 🌟
Contact & adres

info@googleshoppingspecialist.nl

Friesestraatweg 213 A-D
9743AD Groningen

06 41 36 26 12