Google Ads Conversieacties: Vergis je Niet! Twee Veelvoorkomende Issues
Wanneer wij accounts overnemen, komen we vaak issues tegen wat betreft het tracken van conversies en de ingeregelde conversieacties. Lees hier de twee meest voorkomende issues:
Wanneer wij accounts overnemen, komen we vaak issues tegen wat betreft het tracken van conversies en de ingeregelde conversieacties. Lees hier de twee meest voorkomende issues:
Gebruikers van Google Analytics GA4 hebben het wellicht recent opgemerkt dat het mogelijk is geworden om GA4 te koppelen aan Google Merchant Center. Hiermee maakt Google de integratie van onderlinge systemen weer een stukje groter. Door de koppeling wordt het mogelijk om op productniveau informatie inzichtelijk te krijgen. Het was al mogelijk om autotagging aan te zetten voor de gratis vermeldingen in Google Shopping, zodat prestaties hiervan gesegmenteerd konden worden van de betaalde vermeldingen. Ook wordt het nu mogelijk om conversies…
Smart Shopping, Performance Max, biedstrategieën… Waarom zou je nog een SEA bureau of freelancer inhuren? Je gooit alles in een campagne en laat Google lekker haar ding doen. Je kan weinig tot niks aanpassen, dus die expertise heb je ook al niet meer nodig. De steeds verdergaande automatisering kent geen grenzen, zo lijkt het. Ook Google doet hier vrolijk aan mee en maakt het voor jou, als adverteerder, steeds makkelijker om te adverteren. De campagnetypes Smart Shopping en Performance Max…
Het instellen van Google Shopping kan erg frustrerend zijn. Je moet maar net weten hoe het proces eruit ziet, je moet de juiste toegang hebben, weten welke instellingen voor jou goed zijn, etc. Indien je het niet goed instelt, kan dit voor altijd nadelige gevolgen hebben op je prestaties. Immers, op een slechte fundering bouw je toch ook niet je droomhuis? De juiste competenties Voor het instellen van Google Shopping moet je over de juiste competenties beschikken. Klinkt logisch, maar…
De kogel is door de kerk. Per 1 juli 2023 zal Google Analytics 4 het standaard Universal Analytics in zijn geheel gaan vervangen. Op dit moment is het mogelijk om beide naast elkaar te hebben.
Google heeft een nieuwe startpagina voor Google Analytics 4-property’s uitgebracht. Deze zal meer gepersonaliseerde inhoud gaan tonen wanneer het langere tijd wordt gebruikt. Bron: SearchEngineLand De nieuwe startpagina is opgedeeld in deze vijf delen: ‘Overview’ toont statistieken die voor zijn relevant op basis van jouw gedrag in Analytics, ‘Realtime’ toont activiteit terwijl deze plaatsvindt met behulp van gegevens uit het Realtime-rapport, ‘Recently viewed’ biedt links naar delen van Analytics die je het laatst heeft bezocht, ‘Because you view frequently’ toont…
We krijgen natuurlijk vaak de vraag waarom een e-commerce partij voor ons zou moeten kiezen en samenwerken, we zijn immers erg specialistisch en bijna iedereen biedt wel Google Shopping aan tegenwoordig. Voor e-commerce partijen is Google Shopping het belangrijkste omzetkanaal, dus waarom zou je dit in handen leggen van een partij ‘’die het er wel even bij doet’’? In het kort kiezen klanten voor ons om de jarenlange kennis en ervaring, de aandacht die wij klanten geven omdat het zo…
Al enige tijd is het in Nederland ook mogelijk om te adverteren op Bing met productadvertenties, vergelijkbaar aan Google Shopping . Voor veel van de klanten die we mogen helpen met Google Shopping, hebben we ook Bing Shopping aangemaakt. We geloven zelfs zo erg in de potentie van Bing Shopping als aanvulling op Google Shopping, dat we Bingshoppingspecialist.nl hebben gelanceerd. We delen graag onze bevindingen, en omdat we onze klassiekers kennen, doen we dat op de volgende wijze! The Good.…
Google test een nieuwe berichtenfunctie waarmee Google Shopping gebruikers berichten kunnen sturen naar het e-mailadres van de klantenservice. Het email adres wat wordt gebruikt is degene die is opgegeven in het Google Merchant Center-account. Google heeft per e-mail een klein aantal verkopers uitgenodigd om deel te nemen aan deze pilot. (Bron: SearchEngineLand) Door potentiële klanten een manier te bieden om contact op te nemen met verkopers op Google Shopping, kan de waarde van het platform voor zowel verkopers als klanten…
Je kunt nog zoveel budget in acquisitie steken, als je niet marktconform klantvriendelijk bent, zal het weggegooid geld zijn. Maar, hoe weet je of je klantvriendelijk is? Google helpt je graag een handje en lanceert hun nieuwste feature om jouw als adverteerder te helpen. Google geeft middels hun nieuwste feature, Scorekaart Shopping, een indicatie hoe klantvriendelijk jouw bezorg- en retourproces is. De conclusie kan zijn dat je advertentieprestaties niet optimaal zijn omdat je op klantervaring laat liggen. Is jouw bezorg-…