Blog

Gratis vermeldingen Google Shopping vanaf nu meetbaar

Sinds vorig jaar heeft Google de mogelijkheid om je producten een gratis vermelding in de zoekresultaten te geven. Waar je voorheen enkel in Merchant Center het aantal kliks zag wat de gratis vermeldingen opleverden, is het vanaf nu ook mogelijk om te zien wat de gratis vermeldingen je daadwerkelijk opleveren. Zo stel je de conversiemeting in: Ga naar je Merchant Center account en klik rechtsboven om het tandwielletje: Klik vervolgens op ”Conversie-instellingen”. Nu zet je de auto-tagging knop aan: Klaar!…

0
Read More

White label / Wholesale Shopping Ondersteuning voor Bureaus?

Meer en meer full service en online marketingbureaus huren ons in voor onze specifieke Google Shopping competenties. Voor veel ecommerce partijen is Google Shopping hét grootste omzetkanaal. Dit behoeft dus specialistische kennis. Google Shopping heeft twee belangrijke aspecten, het campagne en analytische aspect, en het feed management aspect. Deze competenties zijn niet altijd te vinden in één specialist of binnen één bedrijf. Dit is een reden waarom we ooit met GoogleShoppingSpecialist.nl zijn begonnen. Win-win-win situatie Win voor de klant, die…

0
Read More

Mensen of Technologie Inzetten: Wat is Kosten-Effectiever en -Efficiënter?

Online business wordt technologisch afhankelijker en afhankelijker. Het biedt zowel nieuwe mogelijkheden als dat het simpelweg natuurlijk een noodzaak is. Een veelvoorkomende vraag die we gesteld krijgen is of de organisatie een stukje technologie in de arm moet nemen, of professionals/competenties moet aantrekken of inhuren. Allereerst, vanuit welk perspectief passen de elementen ‘mensen/competenties’ en ’technologie’? Vanuit het zogenaamde operating model: Het business model en bedrijf tot werking brengen gebeurt middels drie elementen: mensen/competenties, processen en allerlei technologie/machines. Uiteindelijk is het…

0
Read More

Leveringsvoorwaarden: Hygiëne Factoren of Onderscheidend Vermogen | Ons Advies

Klant: Online retailer Doelgroep: B2C Probleem: Veel bezoekers maar relatief weinig orders via de website. Case: Het paradigma “we bouwen het en mensen komen” is natuurlijk iets te kort door de bocht. Een waarde propositie kan in silo bekeken worden maar moet ook in context bekeken worden. Dit geldt ook voor leveringsvoorwaarden en de impact die het heeft op de omzet. Een klant had veel bezoekers echter bleef de omzet achter. Dit was een onderbuikgevoel gezien het niet objectief viel te…

0
Read More

Samen Synchroniseren wij jouw Marketing Mix: OnlineOmzetSpecialist

Samen synchroniseren wij jouw marketing mix. Wat bedoelen wij daarmee? Het doel van een organisatie is volgens de management guru Peter Drucker is het creëren en behouden van klanten, met als doel omzet (#klanten X gemiddelde orderbedrag X retentie) en winst. Dit doen bedrijven door een bedrijfsmodel te ontwikkelen, een zogenaamd operating model (mensen, technologie en processen) die de uitwerking ervan zijn op basis van de marketing P’s en waardestrategie. Synchronisatie marketing mix Allereerst op niveau van de marketing P’s…

0
Read More

Google Analytics Inrichten: De Basis Data Juist Hebben | Ons Advies

Klant: Online retailer Doelgroep: B2C Probleem: Online kanaalgegevens verschillen met Google Analytics data. Ondernemer durft geen data-gedreven besluiten te nemen op basis van de verschillen. Case: Er wordt wel vaker geschreven dat data de nieuwe olie is. Zoals (ruwe) olie eerst bewerkt moet worden om er iets mee te kunnen, geldt hetzelfde voor het gebruik van data. De ondernemer in kwestie had significante verschillen tussen online kanaalgegevens en de gegevens die Google Analytics meet en aggregeert. Het opschonen en gelijk…

0
Read More

Prijsstrategie van Belang voor Marketing Kanaal Keuze | Ons Advies

Klant: High-end online retailer Doelgroep: B2C Probleem: Geringe afzet en omzet via het Google Shopping kanaal is niet wat de ondernemer verwacht had. Case: Deze klant kwam bij ons met de vraag of het huidige omzetniveau het maximaal haalbare was of dat er bottlenecks zijn. We hebben een intake gedaan om het business model te begrijpen, de diverse facetten (doelgroepen, propositie, prijsstrategie enzovoorts). We hebben Google Analytics en Google Shopping data geanalyseerd om te begrijpen wat de effectiviteit is van…

0
Read More
Partner programma
Voyeur X
Voyeur X
2021-08-09
Het is super fijn om met deze heren samen te werken. Ik ben blij en tevreden met hun dienstverlening. Eerlijk advies, schakelen snel en de communicatie loopt goed. Ik zal ze zeker aanbevelen aan vrienden en kennissen!
Mio Amore
Mio Amore
2021-07-21
Er wordt snel geschakeld. Fijn bedrijf om mee samen te werken.
Angela K.
Angela K.
2021-06-07
Goed advies, topteam! Serieuze jongens die weten waar ze het over hebben. Superbehulpzaam en vriendelijk! Een aanrader!
Five Agency
Five Agency
2021-03-12
Mark en Gianluigi kijken geregeld met ons mee (paar extra ogen) naar onze klanten. Fijn om met zulke twee heren te werken. Veel kennis, goede communicatie en altijd eerlijk advies. Five-agency.nl
Lahara Trading
Lahara Trading
2020-11-25
Fantastisch geholpen. Er werd direct werk gemaakt van de problemen waar ik mee kampte binnen Google Shopping en de achterliggende techniek. Zeer deskundig en een laagdrempelige benadering.
Hayley Glover
Hayley Glover
2020-11-22
Mark has been fantastic. I reached out to Mark via LinkedIn for his advice as I was having some issues with Google Shopping feeds and he was very quick to respond, very knowledgeable and ultimately helped me solve the issues i was seeing. I was very impressed with Mark's willingness to help me out, I am not a client of Mark's but even so he went the extra mile to help solve the issues. Thanks so much Mark! Hayley
Geert Groot
Geert Groot
2020-10-02
Duidelijk en eerlijk advies. Helder in de communicatie en een aanrader als je vragen hebt op het gebied van Google Shopping campagnes.
Olaf Haring
Olaf Haring
2020-04-30
Eerlijk bedrijf zijn zeer correct, bedreven en behulpzaam. Geen gladde praatjes maar 'gewoon' goed. 5/5 sterren 🌟
Contact & adres

info@googleshoppingspecialist.nl

Friesestraatweg 213 A-D
9743AD Groningen

06 41 36 26 12