Google berichtte gisteren, 26 April, dat er drie nieuwe functionaliteiten aan komen, dit zijn:

  • New Customer Acquisition doelen. Deze waren ook beschikbaar binnen Smart Shopping campagnes. Met dit doel kan er meer geboden worden voor nieuwe klanten in vergelijking met bestaande klanten. Ook is het mogelijk de campagne alleen te richten op nieuwe klanten.
  • Er komen twee nieuwe types Inzichten bij: de zogenaamde Audience Insights (doelgroepsinzichten) en de Diagnostic Insights (diagnostische inzichten). Met doelgroepinzichten wordt er inzicht verschaft hoe tekst-, afbeeldings- en video-items resoneren met specifieke klantsegmenten. Dit draagt bij aan het optimaliseren van de relevantie en effectiviteit van de marketing mix en -strategie. De diagnostische inzichten bieden een momentopname van openstaande issues waardoor de advertenties niet kunnen worden weergegeven. Elk issue bevat suggesties om deze op te lossen.

Performance Max nieuwe inzichten: Audience Insights (doelgroepsinzichten)

  • Binnenkort wordt er een Upgrade Tool beschikbaar gemaakt die Lokale- en Smart Shopping campagnes omzet naar Performance Max campagnes. Vanaf Mei kunnen adverteerders en/of bureaus deze campagnes omzetten naar Pmax.

Wij adviseren, ondanks dat de resultaten niet altijd even stabiel zijn, niet perse te wachten op de Upgrade Tool, maar deze nu al aan te maken. Hoe meer data, hoe beter Google haar algoritmes haar werk kunnen doen.

Hulp nodig bij Performance Max campagnes? Neem contact met ons op!