We krijgen natuurlijk vaak de vraag waarom een e-commerce partij voor ons zou moeten kiezen en samenwerken, we zijn immers erg specialistisch en bijna iedereen biedt wel Google Shopping aan tegenwoordig. Voor e-commerce partijen is Google Shopping het belangrijkste omzetkanaal, dus waarom zou je dit in handen leggen van een partij ‘’die het er wel even bij doet’’?
In het kort kiezen klanten voor ons om de jarenlange kennis en ervaring, de aandacht die wij klanten geven omdat het zo een belangrijk kanaal is, en de technische als zakelijke competenties die wij bijeenbrengen. Nu hoor ik je denken, dat klinkt duur. Maar ben je wel duurder uit? Wij denken van niet, en leggen je uit waarom.
Mijn zakelijk partner (Mark Bakker) en ik (Gianluigi Cuccureddu) zijn beide lang werkzaam in e-commerce en marketing. Ikzelf al 19 jaar, Mark 10 jaar. Mark is de technisch specialist in feed management, Analytics en Google Tag Manager. Ikzelf ben specialist in de meer zakelijke aspecten zoals allerlei analyses, planningen en optimalisaties. Wij werken indien nodig alleen met andere freelance seniors die we al jaren kennen.
Waarom freelance?
We werken niet zozeer met freelancers omdat het kosten drukt en flexibiliteit biedt, alhoewel we dat natuurlijk wel doen vanuit de bedrijfsvoering.
Wij werken met andere freelance seniors, omdat zij net als wij EN onze klanten zij voor hun eigen omzet moeten zorgen. Dit helpt wel degelijk qua inlevingsvermogen, aandacht en toewijding. Dit uit zich in jarenlange samenwerkingen en hoge retentie. Iets wat in online marketingland vrij laag ligt.
Waarom seniors?
Dit omdat de markt is volwassen of meer volwassen aan het worden met altijd weer nieuwe externe ontwikkelingen. Denk aan allerlei nieuwe campagne types en structuren. Maar ook economische ontwikkelingen die druk leggen op commerce ondernemers. Te midden van deze continue veranderingen zijn seniors het meest kosteneffectief wat betreft investering.
Denk aan bijvoorbeeld:
- Sneller kunnen relateren aan de vraag of het probleem,
- Sneller weten aan welke knoppen gedraaid moeten worden,
- Mee kunnen denken buiten het marketingkanaal om, holistisch brainstormen.
Hoe drukken kennis, ervaring, aandacht en senioriteit zich in de investering?
Nu ken je vast het volgende plaatje met daarin drie dimensies die bepalen wat een investering is:
Googleshoppingspecialist profileert zich als Goed en Snel.
Echter, Goedkoop is lastiger te interpreteren.
Prijs wordt bepaald door kwaliteit en kwantiteit. Een uurtarief kan laag zijn, maar wat als het bureau of persoon in kwestie er 10 uur voor nodig hebt, terwijl het ook in 4 uur kan?
Het kan best relatief goedkoop gedaan worden terwijl de kwaliteit goed is door de ervaring die wij al die jaren hebben vergaard.
Doordat we veel scenario’s al vaak voorbij hebben zien komen, kunnen we ons ook meer richten op communicatie en aandacht voor de klant en zijn of haar business.
Daag ons uit! We gaan een uitdaging nooit uit de weg, maar vertellen je ook eerlijk als we geen reden tot samenwerking zien. Zo hoort het ook!