Wat Zijn de Drie Voordelen van POAS voor Google Ads?

In dit blog leggen we uit de drie voordelen uit van POAS (Profit on Ad Spend):
PPC en financieel inzicht
Duidelijker inzicht in de daadwerkelijke omzet en bijdrage van Google Ads (en PPC in algemeen) aan het bedrijf. De omzetten in Google Ads en Bing Ads zijn bruto, hier moeten (standaard) de BTW en verzendkosten nog vanaf getrokken worden. Om dit per order te doen, kost additioneel tijd omdat het niet altijd een ‘simpele’ calculatie is van verzendkosten en BTW aftrek. Afhankelijk van pakketgrootte zijn de verschillen de verzendkosten bijvoorbeeld.
Competitief voordeel
Het competitief voordeel ten opzichte van concurrent adverteerders is dat de ROAS instellingen op campagne niveau lager ingesteld kunnen worden.
Immers, de adverteerder krijgt de bruto winst door, waar een lager ROAS percentage op ingesteld kan worden vergeleken met bruto omzet (inclusief BTW en verzendkosten).
Betere attributie op product niveau
Met een POAS strategie (en afhankelijk van welk systeem je gebruikt) wordt de attributie ook verbeterd. Op dit moment is het dat het product waarop geklikt wordt, de order en orderwaarde ontvangt. Echter, meerdere onderzoeken wijzen uit dat 60% of meer, product A klikt, maar B koopt. Deze nuance wordt in de regel niet vastgelegd door Google haar tracking. Het komt vaak genoeg voor dat het aantal orders op product niveau in Google Ads niet overeenkomt met de orders in de backend.
Met andere woorden, POAS zorgt voor betere efficientie en effectiviteit!
Gratis adviesgesprek
Gianluigi en Mark helpen meerdere ondernemers met hun online groei.
Gratis adviesgesprekGerelateerde blogs
De markt zit vol met partijen die beloven dat je omzet de lucht in gaat. Maar hoe weet je wie echt verstand van zaken heeft? In gezamenlijk 30 jaar Google…
Hoe zet ik een goede Google Ads campagnestructuur op?
Een passende campagnestructuur is de basis voor zo optimaal mogelijk draaiende Google Ads campagnes om de kwaliteit zo goed mogelijk te houden op termijn. Toch zien we vaak dat adverteerders…
Performance Max: 5 Redenen Waarom Jouw Resultaten Tegenvallen
Performance Max werd door Google gepresenteerd als de nieuwe oplossing voor adverteerders. Eén campagne, alle kanalen, volledig geautomatiseerd. Maar de praktijk blijkt weerbarstiger. Waar de één goede resultaten behaalt, ziet…