Als ondernemer weet je hoe duur online acquisitie kan zijn. Steeds weer doe je je best om zo optimaal mogelijk je marketingbudget in te zetten, en te alloceren tussen de verschillende kanalen. Door concurrentie wordt je steeds verder in het nauw gedreven en betaal je meer om relevant verkeer op je website te krijgen. Uiteraard wil je als ondernemer groeien, het liefste tegen zo min mogelijk kosten. Herken jij jezelf in deze situatie? Dan is CRO (Conversion Rate Optimization) precies wat jij nodig hebt.
CRO, waarom zou ik het doen?
CRO is een afkorting voor Conversion Rate Optimization, in het Nederlands ook wel bekend als conversieratio optimalisatie. Dit is één van de meest onderschatte manieren om meer uit je websiteverkeer te krijgen. Als online retailer heb je een doel met je website, zoveel mogelijk volume tegen een zo interessant mogelijk rendement. Je wilt natuurlijk zoveel mogelijk mensen die een aankoop doen, want dat brengt jou geld op. Nu kun je meer mensen op je site laten komen door je acquisitie te vergroten door middel van bijvoorbeeld adverteren, maar je kan ook je site subtiel aanpassen waardoor meer mensen jouw gewenste doel voltooien.
Stel, van de 100 bezoekers doen maar 3 bezoekers een aankoop. Uit data en geanonimiseerde opnames blijkt dat mensen niet op de knop ”Bestellen” klikken omdat de tekst, positie of kleur niet optimaal is. Door deze aan te passen en het effect te A/B testen, kunnen we onderzoeken wat het beste aanspreekt. Na de test zien we dat de tekst aanpassen van ”Bestellen” naar ”In mijn winkelmand” niet voor 3 aankopen zorgt, maar voor 8.
Zo haal je meer uit hetzelfde aantal bezoekers!
Maar CRO is toch hartstikke duur?
Ja en nee. Vaak wordt er door de grotere spelers op CRO gebied een compleet plan uitgewerkt, met tal van factoren, mogelijke hypotheses, kleuremoties en tal van andere elementen die heel interessant kunnen zijn, maar wel zorgen dat CRO voor de gemiddelde ondernemer onbereikbaar duur is.
Wij doen dit anders. Na een korte intake om de context van jouw business te begrijpen, gaan we in de data duiken. Door middel van screenrecording tools gaan we opnames en heatmaps verzamelen, welke wij vervolgens gebruiken om mogelijke pijnpunten te vinden. Wil je je site wel helemaal geoptimaliseerd hebben? Geen probleem, we kunnen zo goed als alles testen en doormeten. Onze designer helpt graag in dit geval om tot het uiterste te gaan. Hiermee gaan we vervolgens een test opzetten, waarbij we na afloop de resultaten met jou bespreken zodat jij eventuele wijzigingen door kan voeren. Uiteraard kunnen wij dit laatste ook voor je doen.
Kies jouw pakket
Zelf aan de slag
€475
We stellen voor jou Google Tag Manager en Google Optimise in, zodat je zelf aan de slag kan
Eenmalig CRO traject
V.a. €850
Bovenop het basispakket, duiken wij na een korte intake in je data en gaan wij voor jou een hypothese testen. Na afloop nemen we de resultaten met je door
Periodieke CRO
V.a. € 1250
Heb je meerdere hypotheses om te testen of is jouw case erg complex? We gaan samen met jouw input, de data en onze designer doorlopend aan de slag om het uiterste uit jouw site te halen!
Ja, ik wil mijn site geoptimaliseerd hebben voor conversies!
