Data-gedreven Campagne Structuur

Geen enkele Google Shopping campagne structuur is hetzelfde. Dit komt door het productportfolio, het type producten en niet te vergeten het zoekgedrag van klanten. Google biedt een beperkt aantal functionaliteiten aan om optimaal resultaat te behalen uit Shopping campagnes. Één daarvan zijn de campagne prioriteiten, hiermee is soort zoekgedrag gericht te sturen naar de diverse campagnes, eventueel in combinatie met uitsluitlijsten.

Anders dan tekst advertenties, waar er op zoekwoorden geboden kan worden, moeten adverteerders op basis van zoektermen die gematched worden aan producten de performance zien te optimaliseren.

Dit is waar ons product ‘data-gedreven campagne structuur’ in beeld komt. Op basis van huidige data (uit tekst advertenties en/of Shopping campagnes) doen wij een voorstel wat de beste opsplitsing is voor de diverse campagnes en prioriteiten.

Mogelijke opsplitsingen zijn:
• Merk versus generiek
• Kleuren versus generiek
• Shorttail versus longtail
• Op basis van ROAS of andere KPI
• Maten versus generiek
• Productnamen versus merk versus generiek

Een Shopping campagne structuur is niet statisch, maar kan onderhevig zijn aan verandering indien het klantgedrag en/of het productportfolio verandert.

Er is altijd het risico om kwaliteitsscore te verliezen, anderzijds, wanneer men op de oude voet doorgaat en de kwaliteit van het verkeer daalt (door bijv. hogere bouncerates enz.) zal de kwaliteitsscore ook dalen. De besparingen op kosten en vergroting van de winst zijn daarentegen aanzienlijk ten opzichte van een statische/generieke Shopping structuur.

Interesse in een data-gedreven campagne structuur? Neem contact met ons op!
Accreditaties

Social Media
Meld u nu aan voor de nieuwsbrief

Privacy Voorkeuren

Account opheffen?

Jouw account wordt opgeheven en alle data permanent verwijderd. Weet je het zeker?

Vrijblijvend informatie aanvragen

Laat hier uw gegevens achter en we nemen zo snel mogelijk contact met u op.













X
Informatie Aanvragen