Online Prijs Monitoring

Een van de kenmerkende USPs van Google Shopping voor bezoekers is de prijs- en informatie transparantie die het systeem voorziet. Vanuit Shopping adverteren is prijs één belangrijkste succesfactoren binnen Google Shopping. De goedkoopste aanbieder wordt sneller vertoond, en zal meer bezoekers ontvangen dan duurdere aanbieders van hetzelfde product.

Waarom marketing budget verspillen aan producten waarvan de prijs substantieel hoger is dan (de) concurrent(en)?
Onafhankelijk van het prijsbeleid van de organisatie zal door online prijs monitoring van concurrenten het Google Shopping budget kosten-efficiënt ingezet worden en de marketing ROI stijgen doordat er slechts geadverteerd wordt met een deel van het assortiment met de meeste potentie.

Andere voordelen van het gebruik van prijs en product data
Prijs optimalisatie
Prijs data verschaft de organisatie strategisch inzicht hoe ze haar assortiment kan prijzen in context van haar strategie e.d.

Concurrentie prijs monitoring
Wat doen concurrenten met de product prijzen, bijvoorbeeld in relatie tot feestdagen, seizoenswisselingen enzovoorts.

Best verkopende producten
Product data verschaft inzicht in best verkopende producten, verrijk het assortiment gericht met bewezen producten.

Ja, ik wil advies
Vrijblijvend informatie aanvragen

Laat hier uw gegevens achter en we nemen zo snel mogelijk contact met u op.













X
Informatie Aanvragen