Wil je bedrijfsspecifieke Shopping campagnes krijgen om zo het maximaal haalbare resultaat uit het kanaal te genereren?
Wij pompen geen generieke Shopping campagnes de wereld in voor onze klanten. Dat is wel zo gemakkelijk en kost weinig tijd, echter krijgt de organisatie niet wat het verdient, plus zijn de resultaten in de regel ondermaats.
Onze Shopping aanpak hebben we in grote lijnen uitgeschreven op deze pagina. Hoewel sommige stappen bij elk account van toepassing zijn, bepaalt jouw propositie en context uiteindelijk hoe we zo optimaal mogelijk aan de slag gaan.
Met jou onderzoeken we of en wat de toegevoegde waarde van tooling is, welke campagne structuur het beste bij de producten en zoekgedrag past. Alleen op deze wijze kunnen we gezamenlijk het potentieel ontdekken wat Shopping voor jouw bedrijf kan betekenen.
- Ecommerce site
Een gedegen Shopping campagne begint bij een goede basis: jouw organisatie en de ecommerce site. We bespreken daarnaast jouw prijs beleid, leveringsvoorwaarden, doelgroep(en) en waarde propositie in algemeen. Waar nodig geven we advies, en gebruiken we de informatie op de site deels als context voor onze aanpak. - Datafeed
De feed is een export van de webshop, vaak een XML of CSV bestand. Hierin hoort alle belangrijke productinformatie die we nodig hebben, automatisch geüpdatet door de ecommerce site. De feed vormt samen met de ecommerce site de basis voor de Shopping campagnes. - Feedmanager
Vaak is een feed die door de ecommerce site wordt gegenereerd sub-optimaal. Dit betekent dat de opmaak niet goed is, productinformatie ontbreekt of er producten in de feed staan waar je liever niet mee adverteert. Met een feedmanager, een externe tool, kunnen we zo effectief en efficiënt mogelijk de feed manipuleren zonder wijzigingen aan de ecommerce site. Er zijn diverse feed managers op de markt, op basis van financiële haalbaarheid en behoeften kiezen we samen met jou de beste uit. - Merchant Center
Dit is de tool van Google waar de feed wordt omgezet in productadvertenties. Omdat Google een streng beleid heeft wat betreft feed-vereisten, hebben veel adverteerders last van foutmeldingen in het Merchant Center. Deze monitoren wij en waar mogelijk lossen wij deze op, zodat de prestaties hiervan geen hinder ondervinden. - Campagne tool
Bij gecompliceerdere accounts adviseren we het inzetten van (maatwerk) campagne tooling. De toegevoegde waarde van campagne tooling is bijvoorbeeld het automatisch toevoegen van nieuwe producten aan campagnes, nieuwe campagne- en advertentiegroep creatie, automatische budgetbeheer en andere handelingen. Campagne tooling vergroot de efficiëntie en effectiviteit voor grotere, gecompliceerdere accounts. - Google Ads
Dit is het programma van Google waar de advertenties en hun budgetten worden beheerd. Op basis van meerdere factoren creëren wij voor elk account de meest geschikte campagne- en advertentiegroep structuur waar we op basis van de prestaties optimaliseren richting een zo goed mogelijk resultaat.
Wat zou het voor jouw bedrijf betekenen als Google Shopping meer oplevert? Schakel ons in!