Onze Shopping aanpak

Een goede Google Shopping campagne is van meerdere factoren afhankelijk die ieder een cruciale rol spelen. Vergelijk het met een kookrecept voor een taart, de perfecte creatie heeft de juiste (hoeveelheid) ingrediënten en bereidingstijd nodig. Alleen zo zorgt u ervoor dat u een heerlijke taart maakt. Gebruikt u te veel, te weinig of de verkeerde ingrediënten, dan zal de taart al niet meer smaken.

In de loop der jaren hebben wij ons Shopping recept aangescherpt en zijn we continu bezig om het proces steeds te verbeteren. Wij zetten niet enkel een door de webshop gegenereerde feed door naar Google Shopping, maar plaatsen hier enkele cruciale stappen tussen. Wat we doen en waarom? We hebben elke stap uitgelegd, in volgorde van links naar rechts (klik op de tabs):

De ecommerce site is de basis voor Google Shopping. We zorgen dat de landingspagina overeen komt met de productadvertentie en geven advies hoe de productpagina effectiever ingericht kan worden om meer rendement uit Google Shopping te halen. Uiteindelijk wordt rendement bepaald door de combinatie van de site, product en marketing kwaliteit.
Wij zorgen dat de ecommerce site elke nacht een datafeed creëert met daarin alle producten en hun specifieke eigenschappen en kenmerken. Alleen relevante en belangrijke informatie wordt meegegeven. Zo zorgen we dat de datafeed zo compleet en gestructureerd mogelijk is.
Met een datafeed manager wordt de feed opgesplitst in meerdere datafeeds en optimaliseren wij deze voor de beste resultaten. Daarnaast kunnen wij met de Feed manager slim filteren op basis van vele factoren en voorwaarden.
De datafeeds die wij creëren in de datafeed manager dienen we in bij Google via het Merchant Center. Deze tool van Google zet de datafeeds om in visuele advertenties, en is gekoppeld aan het AdWords account. Merchant Center geeft ook technische feedback omtrent de datafeeds waar onze technische specialisten mee aan de slag gaan.
Door eventueel gebruik te maken van een Google Shopping tool kan er efficiënter Shopping beheer gedaan worden. Op basis van het operating model van de organisatie zoeken wij naar een geschikte tool.
Voor een effectieve inzet van het budget en optimalisatie van de winst of omzet creëren wij een Shopping campagne structuur die voldoet aan de klantbehoeften maar ook makkelijker te beheren is door een efficiënte structuur neer te zetten. Onze AdWords specialisten optimaliseren de Shopping campagnes of geven ondersteuning om de winst of omzetdoelstellingen te realiseren.

Waarom deze complete aanpak?

Onze aanpak is nodig om bij te blijven met de concurrentie en deze te overstijgen. Door de extra elementen in ons proces, zoals de feed manager en de Google Shopping tool, maar ook onze kennis van Shopping campagne structuren, bied-strategiën en optimalisaties zorgen we ervoor dat Google Shopping bedrijfsspecifiek wordt ingericht en beheerd wordt, snel en effectief, doelgericht.

Accreditaties

   

Social Media
Meld u nu aan voor de nieuwsbrief

Privacy Voorkeuren

Account opheffen?

Jouw account wordt opgeheven en alle data permanent verwijderd. Weet je het zeker?

Vrijblijvend informatie aanvragen

Laat hier uw gegevens achter en we nemen zo snel mogelijk contact met u op.













X
Informatie Aanvragen