Samen Synchroniseren wij jouw Marketing Mix: OnlineOmzetSpecialist

Samen synchroniseren wij jouw marketing mix. Wat bedoelen wij daarmee?

Het doel van een organisatie is volgens de management guru Peter Drucker is het creëren en behouden van klanten, met als doel omzet (#klanten X gemiddelde orderbedrag X retentie) en winst. Dit doen bedrijven door een bedrijfsmodel te ontwikkelen, een zogenaamd operating model (mensen, technologie en processen) die de uitwerking ervan zijn op basis van de marketing P’s en waardestrategie.

Synchronisatie marketing mix

Allereerst op niveau van de marketing P’s zelf. Alle P’s moeten op elkaar afgestemd zijn. Prijs, Product, Plaats, Promotie, Personeel, alles moet op elkaar aansluiten. Een B-merk product met een A-merk prijs werkt niet, een premium site en producten adverteren op kortingscodes sites wellicht ook niet. De P’s moeten gesynchroniseerd zijn.

Synchronisatie marketing mix met bedrijfsmodel, operatie en waardestrategie

Ook tussen deze ‘niveaus’ en aspecten wil het nog wel eens schorten. Denk bijv. aan de gedefinieerde doelgroepen die vervolgens niet correct worden bereikt in de marketing mix. Of een waardestrategie die gericht is op Product Leadership, maar met een website die dat niet ondersteunt en laat materialiseren.

Alle elementen moeten bij analyse van bottlenecks of bij een volgende stap de revue passeren om te begrijpen waar het nu staat en waar het heen moet (zogenaamde gap-analyse). Op veel ‘plekken’ is er de kans dat resultaten laken (en ‘lekken’) door asynchronisatie.

Wij helpen jou hier graag bij. We hebben 25 jaar (online) business ervaring, hebben eigen proposities en sites gerund en hebben voor zowel startups, MKB als corporate gewerkt.

Niet genoeg rendement uit online investeringen? Neem dan nu contact met ons op!