Blog

Laat Google Shopping Instellen: Wel de Lusten, Niet de Lasten

Wilt u bureau- en/of Shopping-tool kosten minimaal houden, of beheert u Google Shopping intern, maar wil de organisatie wel een kwalitatief en goed Shopping fundament? Dan hebben wij de oplossing hiervoor. Op basis van uw informatie, wensen en randvoorwaarden, bouwen wij de Shopping structuur met alle juiste instellingen, en overhandigen vervolgens het beheer aan de organisatie of reeds ingehuurde partij. Natuurlijk geven wij uitleg omtrent de gecreëerde structuur zodat u er direct mee aan de slag kan.

0
Read More

Adverteren Met Varianten Op Google Shopping: item_group_id

Veel retailers staan voor een moeilijke keuze: Adverteer ik met elke variant (een kleur of maat bijvoorbeeld) van een product of niet? Adverteren met elke variant wordt soms gezien als té specifiek, want wat als een gebruiker van Shopping het product wel interessant vindt maar de kleur niet? In dit artikel gaan we dieper in op het label ‘item_group_id) adverteren per variant en de voordelen ervan.

0
Read More

Marktaandeel Bing Stijgend, Bijna 10% in Nederland

De zoekmachine Bing is de laatste jaren steeds meer in opkomst in verschillende landen. Volgens de laatste cijfers had Bing een marktaandeel van 7% in Nederland, momenteel is dit aandeel gestegen tot 10%. In Amerika is Bing verantwoordelijk voor maar liefst 34%, op de tweede plaats komt de UK met 25%.

0
Read More

Hoe Dynamic Pricing Helpt bij Google Shopping Performance

We kwamen een interessant artikel tegen op Linkedin (geschreven door Glyn Powditch van Dream Agility) waarin advies stond omtrent pricing van producten in relatie tot Google Shopping. Het advies van het artikel is afkomstig van prof. Patrick McNutt, en in wezen is zijn advies recht toe recht aan. Wanneer concurrenten de prijzen verlagen, moet de organisatie haar prijzen matchen, dat is alles. Met andere woorden, men moet geen prijzenoorlog aangaan door eronder te gaan zitten. Prijzen zijn afhankelijk van waardepropositie, strategie,…

0
Read More

“Bing Shopping Staat Klaar Voor Nederland”

Waar we vorig jaar schreven dat Bing Shopping in Nederland aanstaande was, konden we helaas niks zeggen over een lanceerdatum. Bing Shopping is Microsoft’s versie van Google Shopping, onderdeel van Bing Ads. In Q4 van 2017 had Bing een aandeel van 7,29%, (update: 10%!) waarmee het de een na grootste zoekmachine is van Europa en inloopt op Google.  Volgens bronnen binnen Bing (Microsoft) is de release van Bing Shopping nabij en hopen ze in 2019 dit advertentiekanaal uit te rollen in…

0
Read More

Klik & Product Prijselasticiteit Google Shopping: Kans of Bedreiging?

Bij prijselasticiteit wordt gekeken naar de relatieve verandering in prijs en vraag. Binnen Shopping zijn er twee prijzen die effect hebben op de totale omzet en ROAS. De eerste prijs is de verkoopprijs, en de tweede prijs is de klikprijs (CPC). Wat is de impact van deze twee prijzen op Google Shopping en is het een kans of bedreiging?

0
Read More

3 Meest voorkomende Fouten in Google Merchant Center (met Oplossing)

Voor Shopping adverteerders is het Merchant Center geen onbekend terrein. Toch zien we dat het Google Merchant Center de aandacht krijgt die het nodig heeft. Merchant Center is de tool van Google waar de feed wordt geüpload en/of gekoppeld, en tegelijkertijd een rapportagesysteem waar de foutmeldingen met betrekking tot Google Shopping gemeld worden.

0
Read More
Accreditaties

   

Social Media
Meld u nu aan voor de nieuwsbrief

Privacy Voorkeuren

Account opheffen?

Jouw account wordt opgeheven en alle data permanent verwijderd. Weet je het zeker?

Vrijblijvend informatie aanvragen

Laat hier uw gegevens achter en we nemen zo snel mogelijk contact met u op.













X
Informatie Aanvragen