6 voordelen van product feed optimalisatieAnno 2024 is het feed (& Google Merchant Center) aspect nog belangrijker geworden. Dit omdat Performance Max er ook een hoop informatie uit haalt. Onderstaand vind je onze zes voordelen van product feed optimalisatie:

Verbeterde Zichtbaarheid en Relevantie in Zoekresultaten

Door productfeeds te optimaliseren met de juiste zoekwoorden, beschrijvingen en productkenmerken, verbeter je de relevantie van jouw productvermeldingen in zoekresultaten, waardoor het voor klanten gemakkelijker wordt ze te vinden.

Nauwkeurige Presentatie van jouw Voorraad

Product advertenties vereisen specifieke productinformatie, zoals productnaam, beschrijving, prijs en beschikbaarheid. Door jouw productfeeds te optimaliseren met regelmatig vernieuwde gegevens, zorg je ervoor dat klanten altijd de meest actuele informatie zien voor nauwkeurige prijsstelling, productdetails en voorraadstatus.

Verhoogde Conversies uit jouw Vermeldingen

Door actuele productinformatie te verstrekken, neemt het vertrouwen en de geloofwaardigheid van klanten in jouw producten en merk toe, wat leidt tot meer klikken en conversies op jouw productvermeldingen.

Bespaar Tijd en Middelen door het Automatiseren van het Productvermeldingsproces

Productfeed-optimalisatietools (wij zijn fan van Datafeedwatch) stellen je in staat om eenvoudig productfeeds te maken en beheren over meerdere platforms, waardoor de tijd en moeite die nodig is voor handmatige productvermelding wordt verminderd.

Minder Afkeuringen binnen Google Merchant Center (GMC)

Google hanteert strenge eisen voor productfeeds. Wanneer jouw Google Shopping-feed en productpagina’s op de website zijn geoptimaliseerd, zijn er minder productafkeuringen. Dit proces vergroot de zichtbaarheid van jouw advertenties.

Meer Gedetailleerde Campagnesegmentatie

Door nauwkeurige en geoptimaliseerde producteigenschappen te verstrekken aan Google Merchant Center, kun je jouw campagnes opdelen op basis van een selectie van categorieën, merken, andere eigenschappen of aangepaste labels (custom labels) zodat de campagnes beter jouw doelen en product assortiment reflecteren. Denk aan custom labels op basis van marge, inkoopprijs, hardlopers of een BCG matrix achtige opdeling (prestatie gericht).

In hoeverre heb jij al jouw product feed geopttimaliseerd?