Comparison Listing Ad: nieuwe advertentievorm CSS Partners

Googleshoppingspecialist Google Shopping nieuws Leestijd: 2 min

Binnenkort voegt Google een nieuw tabblad toe aan haar Shopping resultaten, genaamd Comparison Listing Ad. Met deze nieuwe toevoeging komt Google tegemoet aan de feedback van de Europese vergelijkingssites. Door deze functionaliteit krijgen de vergelijkingssites (CSS partners) meer mogelijkheden om verkeer naar hun eigen platform te genereren

Binnenkort zal voor de gebruiker van Google Shopping een extra tabblad te zien zijn, waar de gebruiker enkele showcase ads van vergelijkingssites te zien krijgt. De advertenties van vergelijkingssites bevatten enkele matchende producten met een link naar de pagina waar de producten bekeken/vergeleken kunnen worden.

Naar aanleiding van de miljardenboete die de Europese commissie in 2017 oplegde aan Google’s moederbedrijf Alphabet heeft Google het CSS programma geïntroduceerd, waar ze in feite zelf moet opbieden tegen vergelijkingssites die ook als CSS partner zijn geregistreerd. Aan het einde van 2018 kwamen de Europese vergelijkingssites met nieuwe kritiek.Volgens hen werkten de insteek van het CSS programma de opkomst van ‘neppe’vergelijkingssites in de hand.

Met Comparison Listing Ads biedt Google aan vergelijkingssites de mogelijkheid om niet namens webshops, maar namens zichzelf te adverteren. Hiermee kunnen vergelijkingssites via Google Shopping rechtstreeks adverteren voor hun eigen productaanbod.

 

Bron: Emerce

Toch liever uitbesteden?

Gratis adviesgesprek

Gianluigi en Mark helpen meerdere ondernemers met hun online groei.

Gratis adviesgesprek

Gerelateerde blogs

Haal het maximale uit jouw Google Ads-campagnes.

Plan een vrijblijvend adviesgesprek en ontdek hoe wij jouw online succes kunnen vergroten.
Bekijk wat wij voor jou kunnen doen Of plan hier een afspraak in onze agenda
Top