Consent Mode V2 Binnenkort Verplicht
Consent Mode V2 is een nieuwe, vereiste technologische aanpak die wordt gebruikt om te voldoen aan de regelgeving met betrekking tot privacy en het verzamelen van gebruikersgegevens op websites. Deze aanpak is vooral relevant voor e-commerce ondernemers die gegevens van hun gebruikers verzamelen, aangezien het gerelateerd is aan het verkrijgen van toestemming (consent) voor het gebruik van cookies en vergelijkbare trackingtechnologieën.
Vanaf maart 2024 is het gebruik van Consent Mode V2 verplicht, wat betekent dat websites die gegevens verzamelen, specifieke maatregelen moeten nemen om ervoor te zorgen dat ze voldoen aan de vereisten voor toestemming van gebruikers. Consent Mode V2 helpt bij het beheren van deze toestemming op een meer geavanceerde manier dan de vorige versies.
Om Consent Mode V2 in te stellen, zijn er verschillende opties beschikbaar, waaronder het gebruik van cookieplatforms, apps of extensies. Deze tools helpen ondernemers om de nodige functionaliteiten in te stellen die vereist zijn voor het verzamelen van toestemming op een privacy vriendelijke manier. Met deze tools kunnen ondernemers instellingen aanpassen zoals de manier waarop cookies worden geplaatst en gebruikt, afhankelijk van de toestemming die de gebruiker heeft gegeven.
Het is belangrijk voor e-commerce ondernemers om zich bewust te zijn van deze verplichting en tijdig (voor maart 2024) over te schakelen naar Consent Mode V2 om juridische complicaties te voorkomen, het vertrouwen van hun gebruikers te behouden en om te kunnen blijven adverteren op Google. Het gebruik van geschikte cookieplatforms, apps of extensies kan dit proces vergemakkelijken en zorgen voor een soepele overgang naar de nieuwe regelgeving met betrekking tot gebruikerstoestemming.

Gratis adviesgesprek
Gianluigi en Mark helpen meerdere ondernemers met hun online groei.
Gratis adviesgesprekGerelateerde blogs
Wat Zijn de Drie Voordelen van POAS voor Google Ads?
POAS is een interessante upgrade en verfijning binnen een SEA strategie. In eerdere blogs hebben we hier reeds over geschreven. In dit blog leggen we uit de drie voordelen uit…
Google Ads Voegt ‘Conv. value (incl. Predicted)’ Metric Toe Voor Toekomstgerichte Conversie Inzichten
Google heeft zonder veel rumoer een nieuwe metric toegevoegd: Conv. value (incl. predicted). Deze kolom combineert de huidige omzet van conversies met voorspellingen, waardoor je niet alleen ziet wat er…
Bron: Google Ads blog Het regent momenteel van de Google Ads updates. Afgelopen week een mega update omtrent Performance Max inzichten, deze week omtrent AI Max voor Search. Google heeft…