Drie Praktische Redenen om met GoogleShoppingSpecialist Samen te WerkenAnno 2021, veel ecommerce bedrijven werken al met een partij of hebben in huis competenties die Google Shopping beheren en optimaliseren. Daarnaast is er ook een groep die op zoek is naar een nieuw Google Ads/Shopping bureau om verder mee te gaan.

In de afgelopen maanden hebben we veel vraag gehad omtrent de volgende drie praktische redenen:

  1. Bing Shopping / Bing Ads
  2. Kwartaal vier – Feestdagen
  3. Ons Partner programma

1.Bing Shopping / Bing Ads
Klanten benaderen ons voor een eenmalige setup of setup plus beheer van Bing Ads en Shopping. Nu zullen vele denken, met een import ben je zo klaar, waarom moet je daar een bureau voor inhuren?
Microsoft mag dan wel dat proces hebben vergemakkelijkt, een één op één kopie is vaak kort door de bocht. Ja, de systemen lijken op elkaar, toch zijn er verschillen. Zo hebben moeten biedingen wel getweaked worden, het simpelweg kopiëren van alle ‘negatives’ is soms ook niet handig (op basis van doelgroep) en er zit wel degelijk verschil tussen de diverse campagne mogelijkheden. Alleen al om het feit dat Bing een lager zoekvolume heeft, dus minder data om mee te werken.

2.Kwartaal vier – Feestdagen 2021
Voor veel ecommerce bedrijven is kwartaal vier, met Black Friday, Sinterklaas en Kerst het belangrijkste kwartaal van het jaar. Klanten komen bij ons om gereed te zijn voordat dit belangrijke seizoen aanbreekt. Vaak is het in de vorm van een nieuwe Shopping structuur waarna ze zelf doorgaan met het beheer ervan.

3.Google Shopping Specialist partner programma
Veel van onze klanten komen uit het netwerk (klanten, andere bureaus, softwarebedrijven enzovoorts).

Sinds kort hebben we dit verder geformaliseerd door er een partner programma aan te hangen. Breng ons in contact en krijg per aangebrachte klant een mooie commissie, voor de eerste 12 maanden. Zo kunnen wij blijven doen waar we goed in zijn, en krijg jij een mooie beloning voor het helpen.

Waarom zou je een klant bij ons aanbrengen?
Om drie mooie redenen:

  • We hebben een bovengemiddelde retentie, en bedienen nog steeds een groot deel van de klanten waarmee we 5 jaar geleden begonnen.
  • We hebben daarnaast geen accountmanagers die mooie beloftes maken, je praat rechtstreeks met één van de specialisten die weet waar het over gaat.
  • Lees daarnaast onze reviews eens op Google als je nog niet overtuigt bent dat wij jouw keuze zijn

Ervaar het zelf, neem contact met ons op en wellicht kunnen we wat voor elkaar betekenen.
Google Shopping: Te belangrijk om ons niet te betrekken.