Dynamische Zoekwoorden in Google Shopping Titels
De gebruiker Store Growers postte onlangs op Twitter dat Google test met dynamische zoekwoorden in advertentietitels van Google Shopping resultaten. Het gaat bij dit specifieke geval om het ingevulde kenmerk ”materiaal” dat voor de producttitel gezet is.
Google lijkt willekeurig deze materialen voor de titel te hebben gezet, om relevantie te vergroten. Woorden die verder vooraan in de titel staan bij een Google productvermelding (Shopping), wegen zwaarder dan achter in de titel. Doordat de zoekopdracht het materiaal goud bevat, probeert Google hierbij de producttitel voor de gebruiker relevanter te maken door ”Goud” voor de producttitel te zetten.
Bron: https://twitter.com/StoreGrowers/status/1539566224031588354

Gratis adviesgesprek
Gianluigi en Mark helpen meerdere ondernemers met hun online groei.
Gratis adviesgesprekGerelateerde blogs
Google Shopping Toont Prijs “at Checkout”
Er is een beta(?) gaande waarbij Google binnen haar Shopping resultaten de prijs bij checkout toont. Deze aanpassing vergroot de prijs transparantie en zorgt ervoor dat bezoekers geen onverwachte prijsverwachtingen…
Deze nieuwe feature (bied strategie en instelling) zal uitgerold worden in de komende maanden voor Google Shopping en Performance Max campagnes. In het kort richt deze bied strategie zich op…
Search Engine Land bericht over nieuwe mogelijkheden binnen Google Search (Shopping), zo net voor het zomerseizoen. Zoeken naar deals, wie kent het niet! Google lanceert nieuwe winkelfuncties binnen de Google…