GA4: Predictive Doelgroepen Genereren Bovengemiddelde Resultaten
Binnen GA4 kun je onder Admin (Beheer) en vervolgens op Audiences (Doelgroepen) onder het kopje Predictive doelgroepen aanmaken waar Google Analytics doelgroepen aanmaakt op basis van haar technologieën.
Belangrijk om te weten is dat niet iedere website er (direct) voor in aanmerking komt, het hangt af van de hoeveelheid bezoekers e.d. Zie onderstaand screenshot:
Wij hebben voor diverse klanten waarbij ze ‘eligible’ zijn voor deze Predictive doelgroepen campagnes gebouwd binnen Google Ads. We zagen daar bovengemiddelde resultaten voor de Likely seven-day purchasers en de Like first-time seven-day purchasers.
Mocht je beschikking hebben over deze doelgroepen, test ze zeker!

Gratis adviesgesprek
Gianluigi en Mark helpen meerdere ondernemers met hun online groei.
Gratis adviesgesprekGerelateerde blogs
Optimaliseer jouw Advertentiestrategie: Upgrade van Video Action-campagnes naar Demand Gen
Google werkt zijn Video Action-campagnes bij naar Demand Gen, waarmee adverteerders een breder publiek kunnen bereiken en betere prestaties kunnen behalen. Vanaf Q2 2025 zullen Video Action-campagnes overgaan naar Demand…
Optimaliseer jouw zichtbaarheid van het merk op Google en versterk de binding met jouw doelgroep door social media profielen in het Merchant Center toe te voegen en te delen. Jouw…
Drie Google Shopping tips voor de feestdagen
De belangrijkste maanden komen er weer aan voor veel ecommerce bedrijven. In dit document geven wij drie Google Shopping tips om het meeste uit jouw campagnes te halen tijdens de…