Geen Consent Mode = Geen Remarketing Doelgroepen
Bron: Digital Polygon
Google heeft onlangs Consent Mode 2 aangekondigd. Wanneer er voor maart 2024 hier niet op geacteerd wordt, zal dat voor adverteerders implicaties hebben. Bijvoorbeeld voor het vullen van remarketing doelgroepen.
Google heeft twee parameters geintroduceerd:
ad_user_data
ad_personalizaton
Wanneer deze parameters niet worden ‘geaccepteerd’/toegelaten dan wordt het onmogelijk voor adverteerders om bepaalde doelgroepen op te bouwen in Google Ads binnen Europa.
De GTM containers moeten voor maart 2024 correct geupdate worden.
Heb je hier hulp bij nodig? Neem contact met ons op.

Gratis adviesgesprek
Gianluigi en Mark helpen meerdere ondernemers met hun online groei.
Gratis adviesgesprekGerelateerde blogs
Google heeft een nieuwe tag template geïntroduceerd in Google Tag Manager specifiek voor verbeterde conversiemeting: de “Google Ads User-provided Data Event” tag. Deze tag maakt de implementatie van Enhanced Conversions…
Nieuw in Google Ads: WhatsApp conversiedoelen en meer!
Google staat nooit stil met het toevoegenvan nieuwe mogelijkheden aan hun advertentieplatform, en recentelijk zijn er weer interessante updates aangekondigd die relevant zijn voor adverteerders. Een van de meest opvallende…
Conversies in Google Ads: Dit gaat er vaak mis (21 redenen)
Conversiemetingen, je Google Ads account kan er niet zonder. Er zijn verschillende manieren om het in te stellen, en het vereist technische competenties om dit goed te doen. Onlangs kregen…