Google Ads Introduceert Gegroepeerde Conversieacties in Conversiedoelen
Google Ads introduceert conversiedoelen, die conversieacties groeperen in categorieën op basis van conversietype. Deze kunnen worden gebruikt om biedingen op account- of campagneniveau te optimaliseren, zo maakte het bedrijf maandag bekend.
Er zijn drie soorten conversiedoelen :
- Standaarddoelen: Conversieacties toegevoegd door de adverteerder, die vervolgens automatisch worden gegroepeerd in conversiedoelen op basis van het type conversiecategorie (bijvoorbeeld ‘Aankopen’, ‘Contacten’ of ‘Leadformulieren indienen’).
- Standaarddoelen voor account: De standaard conversiedoelen (hierboven) die zijn ingesteld als standaard voor het account. Wanneer er een nieuwe campagne gemaakt wordt, worden alle standaard accountdoelen in het account standaard geselecteerd voor optimalisatie.
- Aangepaste doelen: Doelen die adverteerders kunnen maken en toevoegen aan elke combinatie van primaire (gebruikt voor bieden) en secundaire conversieacties (niet gebruikt voor bieden).

Gratis adviesgesprek
Gianluigi en Mark helpen meerdere ondernemers met hun online groei.
Gratis adviesgesprekGerelateerde blogs
Hoe zet ik een goede Google Ads campagnestructuur op?
Een passende campagnestructuur is de basis voor zo optimaal mogelijk draaiende Google Ads campagnes om de kwaliteit zo goed mogelijk te houden op termijn. Toch zien we vaak dat adverteerders…
Performance Max: 5 Redenen Waarom Jouw Resultaten Tegenvallen
Performance Max werd door Google gepresenteerd als de nieuwe oplossing voor adverteerders. Eén campagne, alle kanalen, volledig geautomatiseerd. Maar de praktijk blijkt weerbarstiger. Waar de één goede resultaten behaalt, ziet…
Advertenties die niet verschijnen op Google Shopping is een veelvoorkomend probleem. In dit uitgebreide artikel behandelen we tien mogelijke oorzaken en geven we concrete oplossingen om je zichtbaarheid te verbeteren.…