Google Analytics nu te linken aan Google Merchant Center
Gebruikers van Google Analytics GA4 hebben het wellicht recent opgemerkt dat het mogelijk is geworden om GA4 te koppelen aan Google Merchant Center. Hiermee maakt Google de integratie van onderlinge systemen weer een stukje groter.
Door de koppeling wordt het mogelijk om op productniveau informatie inzichtelijk te krijgen. Het was al mogelijk om autotagging aan te zetten voor de gratis vermeldingen in Google Shopping, zodat prestaties hiervan gesegmenteerd konden worden van de betaalde vermeldingen.
Ook wordt het nu mogelijk om conversies te analyseren van gratis vermeldingen in Google Shopping, en zal er meer data op productniveau meegegeven worden. Je vindt de mogelijkheid om GA4 te koppelen aan Merchant Center via de instellingen van je GA4 account.

Gratis adviesgesprek
Gianluigi en Mark helpen meerdere ondernemers met hun online groei.
Gratis adviesgesprekGerelateerde blogs
Bron: Pexels Google introduceert in Merchant Center Next een optie voor automatisch bijwerken van verzendinformatie. Google kan door deze functie in te schakelen op basis van jouw verzendhistorie zelf schattingen…
Bron: Pexels Google heeft een nieuwe manier geïntroduceerd om nieuwe klanten binnen te halen via Shopping-advertenties. Met de zogenoemde ‘1st order promotions’ (ook wel New Customer Promotions) genaamd, kunnen adverteerders…
Google Merchant Center Opgeschort: De Meest Voorkomende Redenen en Hoe Nu Verder? Als adverteerder zijnde hoeven we je niet uit te leggen wat Google Merchant Center is. Het is de…