Google Merchant Center & Feed Optimalisatie Om Op te Vallen in de Zoekresultaten
Google heeft altijd de filosofie gehad dat hoe meer tijd en verfijning er in de campagnes gaat zitten, hoe beter de Quality Score is (of kan zijn) en hoe minder je betaald per klik. Dit geldt ook voor de Shopping resultaten middels het Merchant Center en de feed.
De feed kwaliteit is een belangrijk onderdeel van de Quality Score en dus Google Shopping en Performance Max campagnes. Hoe meer tijd en verfjining je aan de feed brengt, hoe meer je zult opvallen.
Zie onderstaand voorbeeld waar een bepaald veld in de feed door sommige adverteerders is gevuld met “unicorn”. Zij krijgen een iets ander zoekresultaat dan de overige adverteerders, wat weer opvalt.
Deze informatie kun je handmatig toevoegen, of bij grote assortimenten adviseren wij met een feedmanager te werken, zoals Datafeedwatch.
Blijf aandacht besteden aan het continu verbeteren en upgraden van Merchant Center en de feed. Probeer zoveel mogelijk informatie op te geven, waar Google dan weer (automatisch) mee aan de slag gaat.

Gratis adviesgesprek
Gianluigi en Mark helpen meerdere ondernemers met hun online groei.
Gratis adviesgesprekGerelateerde blogs
Google heeft een nieuwe tag template geïntroduceerd in Google Tag Manager specifiek voor verbeterde conversiemeting: de “Google Ads User-provided Data Event” tag. Deze tag maakt de implementatie van Enhanced Conversions…
Google Merchant Center Opgeschort: De Meest Voorkomende Redenen en Hoe Nu Verder? Als adverteerder zijnde hoeven we je niet uit te leggen wat Google Merchant Center is. Het is de…
Het hebben van een groot productaanbod biedt veel kansen qua omzet, afzet, marktaandeel etc, maar hoe beheer je duizenden SKU’s zonder dat jouw advertentiebudget verloren gaat aan inefficiënte campagnes? Uitdagingen…