Google Merchant Center Nieuwe Functionaliteit: Custom Feed Matching
Zowel GMC Next als de ‘oude’ Merchant Center hebben in de Help files verwezen naar een nieuwe functionaliteit genaamd Custom Feed Matching.
Google legt het als volgt uit:
Use custom feed matching to join a supplemental feed to your primary feed using an attribute other than the ID
[id]
attribute. For example, if you’d like to add additional attributes based on your products’ brand or product type rather than based on their id, you may use a custom matching supplemental feed.
Dit is handig wanneer je inderdaad op basis van merk, of producttype of welke andere segmentatie dan ook, je additionele informatie wilt meegeven wat je niet automatisch door kunt geven.
Het ziet er dan als volgt uit:
Meer weten?

Gratis adviesgesprek
Gianluigi en Mark helpen meerdere ondernemers met hun online groei.
Gratis adviesgesprekGerelateerde blogs
Bron: Pexels Google introduceert in Merchant Center Next een optie voor automatisch bijwerken van verzendinformatie. Google kan door deze functie in te schakelen op basis van jouw verzendhistorie zelf schattingen…
Bron: Pexels Google heeft een nieuwe manier geïntroduceerd om nieuwe klanten binnen te halen via Shopping-advertenties. Met de zogenoemde ‘1st order promotions’ (ook wel New Customer Promotions) genaamd, kunnen adverteerders…
Google Merchant Center Opgeschort: De Meest Voorkomende Redenen en Hoe Nu Verder? Als adverteerder zijnde hoeven we je niet uit te leggen wat Google Merchant Center is. Het is de…