Google Shopping Ads Tonen Conversie Annotaties – Social Proof

Googleshoppingspecialist Google Shopping instellen Leestijd: 1 min

Social proof draagt bij aan het vertrouwen in de webshop en het product. Google toont niet voor niets al het aantal sterren (indien deze vertoond worden) in Google Shopping advertenties.

Bron: Search Engine Land

Nu heeft Google er een nieuwe element bij, namelijk Conversie Annotaties, die de populariteit van producten benadrukken met labels zoals “best verkochte” of “1K recent gekocht.” De nieuwe annotaties zijn ontworpen om de winkelervaring te verbeteren en meer aankopen te stimuleren door gebruik te maken van sociale bewijskracht.

Om deze functie te gebruiken, moeten adverteerders conversietracking inschakelen en aankoopgegevens delen via Google Merchant Center.

Toch liever uitbesteden?

Gratis adviesgesprek

Gianluigi en Mark helpen meerdere ondernemers met hun online groei.

Gratis adviesgesprek

Gerelateerde blogs

Haal het maximale uit jouw Google Ads-campagnes.

Plan een vrijblijvend adviesgesprek en ontdek hoe wij jouw online succes kunnen vergroten.
Bekijk wat wij voor jou kunnen doen Of plan hier een afspraak in onze agenda
Top