Google Shopping Ads Tonen Conversie Annotaties – Social Proof
Social proof draagt bij aan het vertrouwen in de webshop en het product. Google toont niet voor niets al het aantal sterren (indien deze vertoond worden) in Google Shopping advertenties.
Bron: Search Engine Land
Nu heeft Google er een nieuwe element bij, namelijk Conversie Annotaties, die de populariteit van producten benadrukken met labels zoals “best verkochte” of “1K recent gekocht.” De nieuwe annotaties zijn ontworpen om de winkelervaring te verbeteren en meer aankopen te stimuleren door gebruik te maken van sociale bewijskracht.
Om deze functie te gebruiken, moeten adverteerders conversietracking inschakelen en aankoopgegevens delen via Google Merchant Center.

Gratis adviesgesprek
Gianluigi en Mark helpen meerdere ondernemers met hun online groei.
Gratis adviesgesprekGerelateerde blogs
Veel e-commerceplatforms genereren automatisch een datafeed die geschikt is voor diverse kanalen, zoals Google Shopping en Beslist. Toch maken zowel online retailers als bureaus vaak de fout om deze onbewerkte…
Google Shopping uitbesteden? Doe het lekker zelf
De laatste tijd schreven we op onze site enkele artikelen over waarom je Google Shopping niet zelf moet doen. Dat klinkt als ‘’Wij van WC eend’’, en hoewel wij het…
Verbeterde conversies, misschien heb je er wel eens van gehoord of heb je het wel eens zien staan in Google Ads. Het bestaat al jaren, maar het belang wordt steeds…