Google Shopping Toont Prijs “at Checkout”
Er is een beta(?) gaande waarbij Google binnen haar Shopping resultaten de prijs bij checkout toont. Deze aanpassing vergroot de prijs transparantie en zorgt ervoor dat bezoekers geen onverwachte prijsverwachtingen hoeft te verwachten.
Dit geldt voor zowel de betaalde advertenties als voor organische resultaten.
Dit neemt wel met zich mee dat adverteerderse die de prijzen bij het afrekenen wijzigen, het risico lopen om te worden geschorst door Google.
Wij zijn wel benieuwd hoe ze de prijzen bij checkout reeds in de zoekresultaten kunnen tonen, tenzij wij het verkeerd interpreteren. Denk aan de verzendkosten en eventuele andere kosten die op basis van IP adres (geografie) reeds doorberekend kan worden? Of gaat het hier sec om de productprijs bij checkout? Zoja, wat is dan precies het verschil met nu?
Bron: SearchEngineLand

Gratis adviesgesprek
Gianluigi en Mark helpen meerdere ondernemers met hun online groei.
Gratis adviesgesprekGerelateerde blogs
Deze nieuwe feature (bied strategie en instelling) zal uitgerold worden in de komende maanden voor Google Shopping en Performance Max campagnes. In het kort richt deze bied strategie zich op…
Search Engine Land bericht over nieuwe mogelijkheden binnen Google Search (Shopping), zo net voor het zomerseizoen. Zoeken naar deals, wie kent het niet! Google lanceert nieuwe winkelfuncties binnen de Google…
Zowel GMC Next als de ‘oude’ Merchant Center hebben in de Help files verwezen naar een nieuwe functionaliteit genaamd Custom Feed Matching. Google legt het als volgt uit: Use custom…