Google Shopping uitbesteden? Doe het lekker zelf

Googleshoppingspecialist Google Shopping instellen Leestijd: 7 min

De laatste tijd schreven we op onze site enkele artikelen over waarom je Google Shopping niet zelf moet doen. Dat klinkt als ‘’Wij van WC eend’’, en hoewel wij het vaker mis zien gaan dan goed, zijn er ook zeker succesverhalen van klanten die hun eigen campagnes succesvol beheren. We runnen Googleshoppingspecialist.nl met z’n tweeën, dus we kunnen niet iedereen ontzorgen. Wanneer je het zelf zou kunnen beheren VS uitbesteden? We geven je graag onze mening.

Budget
Om gelijk af te trappen met het eerste punt, budget. In sommige markten zijn de marges zo krap, dat het niet uit kan om je Google Shopping uit te laten besteden. Gianluigi en ik hebben eens een klant geholpen die per product 1 euro speelruimte voor Google Ads had. Hoewel het ons ROAS-gewijs nog lukte ook, lukte het ons niet om ook nog eens een dermate volume te draaien dat onze kosten ook nog hiervan betaald konden worden, en de klant nog wat overhield.

In zo’n geval is het geld rondpompen, en kun je als klant kiezen om of te stoppen met adverteren in zijn geheel, of, zoals wij hebben geadviseerd, het zelf te doen. Daarbij komen we echter wel bij het volgende punt.

Competenties
Je moet weten wat je doet. Dit geld voor alles uiteraard, echter weten we allemaal hoe snel Google je budget er doorheen kan branden als je niet goed oplet. Ook moet je weten op welke datapunten je moet letten, en wat vervolgens de beste acties om een juiste impact te maken. Lees jezelf goed in, kijk video’s, en reserveer budget als zijnde leergeld.

Productaanbod
Nu komen we bij een punt waarin jij, als adverteerder, eigenlijk altijd beter zal zijn dan wij dat kunnen. Namelijk, kennis van jouw productaanbod. Jij weer als geen ander alles over jouw producten, en daar kun je je voordeel uit halen.

Tijd
Dit kan je grootste voordeel zijn om zelf Google Shopping te beheren, of juist je grootste valkuil. Naast adverteerder ben je ook ondernemer, en moet je je tijd slim verdelen over alle werkzaamheden die daar dan ook maar bij horen. Met te weinig tijd en te weinig aandacht zullen je prestaties snel suboptimaal zijn. Heb je echter voldoende tijd, en uiteraard toewijding, om zelf aan de knoppen te zitten? Dan kun je wederom hier je voordeel uit halen, door bovenop irrelevant zoekverkeer te zetten en alle mogelijkheden binnen het Google Ads ecosysteem optimaal in te regelen.

Gianluigi en ik snappen je keuze!
Als ondernemers snappen we dat je zoveel mogelijk kosten wilt besparen, helemaal als je nog een klein budget hebt. Zoals we eerder zeiden, kunnen wij ook niet iedereen ontzorgen. Wil je het zelf beheren? We helpen je graag op weg door bijvoorbeeld alles ‘’sleutelklaar’’ voor je op te leveren als eenmalige opstart, zodat je niet na hoeft te denken over het opzetten en je zelf al gelijk met een goede basis aan de slag kan. Loop je tegen vragen aan, en wil je eens per zoveel tijd eens met ons sparren? Geen probleem, we kijken dan graag met je mee en samen met jou kijken we hoe je verder kunt en wat er eventueel beter zou kunnen.

Benieuwd wat in jouw situatie passend is? Neem contact op, en we helpen je op weg

Toch liever uitbesteden?

Gratis adviesgesprek

Gianluigi en Mark helpen meerdere ondernemers met hun online groei.

Gratis adviesgesprek

Gerelateerde blogs

Haal het maximale uit jouw Google Ads-campagnes.

Plan een vrijblijvend adviesgesprek en ontdek hoe wij jouw online succes kunnen vergroten.
Bekijk wat wij voor jou kunnen doen Of plan hier een afspraak in onze agenda
Top