Google Shopping Uitbesteden, Waarom Bij Jullie?
Google Shopping uitbesteden? Dan ben je waarschijnlijk site na site van online advertising en -marketing bureaus aan het afstruinen om vergelijkend warenonderzoek te doen. In dit artikel benoemen we punten die ook vaak bevestigd worden door onze klanten in reviews en feedback, waarom het uitbesteden van Google Shopping bij ons een kosten-effectieve zet is. We zullen weinig tot geen redenen opgeven die gerelateerd zijn aan resultaten. Dit omdat resultaten zeer specifiek zijn per ecommerce bedrijf en het veel meer om het proces gaat. Hier komen we in het artikel op terug.
Waarom Google Shopping uitbesteden bij ons?
Maandelijks opzegbaar
Samenwerken met GoogleShoppingSpecialist.nl betekent flexibel samenwerken. Niet het (verstikkende) gevoel hebben dat je er halve jaren of zelfs jaren aan vast zit, ook al bewijzen de campagnes zich eventueel niet. Waarom een samenwerking voort moeten zetten puur en alleen vanwege een overeenkomst? Daar word jij niet vrolijk van maar wij ook niet.
Hoge retentie
We hebben nog klanten van 7 á 8 jaar geleden in ons portfolio. Sommige klanten gaan uiteindelijk weg om het na een groei in huis te nemen. Dat is natuurlijk ook een compliment! De reviews spreken ook voor zich wat bijdraagt aan hoge retentie. Niet alleen terugkerende klanten bij het uitbesteden van Google Ads, maar ook van bureaus of ecommerce bedrijven die bijvoorbeeld Google Merchant Center problemen bij ons neerleggen om te fixen.
Persoonlijk contact met vaste specialisten
Wij werken zonder accountmanagers of welke tussenlaag dan ook. Hier hebben wij expliciet voor gekozen. Ook omdat we zelf bij online marketing bureaus hebben gewerkt en we de nadelen van account managers e.d. persoonlijk hebben ervaren. Van miscommunicatie tot aan tegenstrijdige adviezen etc. Voor het MKB (onder- en middenkader) is zo een dergelijke structuur vaak ook helemaal niet nodig. Bij ons werk je direct samen met Mark en Gianluigi. Mark is de technische specialist, Gianluigi de campagne/data specialist. Zo weet je waar je aan toe bent.
Korte lijntjes & snelle communicatie
Wij zijn zelf ook MKB, en wij houden zelf ook niet van trage communicatie en voortgang. Om die redenen hebben we korte lijntjes met onze klanten. Snelle communicatie en opvolging via Whatsapp, mail of telefoon. Juist binnen ecommerce, een 24/7 branche is snelheid en korte lijntjes van belang om bij te blijven!
Zowel technische-, data-, als campagne-competenties
Google Shopping en Google Ads in het algemeen worden steeds technischer van aard. Omdat wij beide eigen specialismes hebben die tezamen het hele spectrum beslaan, kunnen we effectief de dienstverlening aanbieden die een klant mag verwachten van een bureau. Wij hebben ook zeker generalistische marketing competenties, daar komen we op een later punt terug, waarom dit zo van waarde is.
29 jaar ecommerce ervaring
We hebben bij elkaar bijna 30 jaar ecommerce advertising en -marketing ervaring. Al deze ervaring telt wel degelijk mee bij de effectiviteit van campagnes, het brainstormen van kansen en het vinden van oorzaken van allerlei problemen. Je werkt samen met seniors die niet alleen op advertising vlak je verder helpen maar ook op marketing breed gebied kunnen adviseren. Geen juniors, geen stagiairs die aan jouw campagnes zit.
Geen verloop
Bij ons gebeurt er niks… 😉 op gebied van verloop. We doen dit al jaren samen en dat zullen we blijven doen. Hier hebben we specifiek voor gekozen op basis van onze eigen bureau ervaring en het type dienstverlening wat we graag willen aanbieden. Je hoeft dus niet om de zoveel tijd weer je hele verhaal te doen, jouw doelstellingen uit te leggen enzovoorts. Duurzaam bouwen aan de samenwerking en resultaten.
Bredere marketing & business kijk op ecommerce
Omdat we 29 jaar ecommerce ervaring hebben en de nodige opleiding en cursus op het gebied van marketing en business hebben, kunnen we naast online advertising ook helpen met de bredere marketing mix en waarde propositie. We kunnen nog zulke goede campagnes neerzetten, wanneer er één of meerdere P’s in de mix suboptimaal zijn, dan kun je nog zoveel geld pompen in advertising, het zal nooit kosten-efficient nieuwe klanten genereren. Daarom zijn wij in staat om je ook op dat niveau te helpen zodat we samen het meeste uit jouw shop kunnen halen.
Meer weten? Stuur ons een bericht!

Gratis adviesgesprek
Gianluigi en Mark helpen meerdere ondernemers met hun online groei.
Gratis adviesgesprekGerelateerde blogs
Google heeft een nieuwe tag template geïntroduceerd in Google Tag Manager specifiek voor verbeterde conversiemeting: de “Google Ads User-provided Data Event” tag. Deze tag maakt de implementatie van Enhanced Conversions…
Google Merchant Center Opgeschort: De Meest Voorkomende Redenen en Hoe Nu Verder? Als adverteerder zijnde hoeven we je niet uit te leggen wat Google Merchant Center is. Het is de…
Het hebben van een groot productaanbod biedt veel kansen qua omzet, afzet, marktaandeel etc, maar hoe beheer je duizenden SKU’s zonder dat jouw advertentiebudget verloren gaat aan inefficiënte campagnes? Uitdagingen…