Google Tag Manager (GTM) laadt automatisch Google Tag in vanaf 10 April 2025
Dit heeft aardig wat discussie doen opwaaien in de online advertising markt. Google Tag Manager-containers zullen vanaf April 2025 automatisch een Google Tag laden.
Je zult dan één-klik-toegang tot functies krijgen door bijvoorbeeld functies zoals Enhanced Conversions, Cross-domein tracking en Autoevents eenvoudig in te schakelen vanaf jouw Google Tag-instellingenpagina.
Makkelijkere gegevensverzameling
Als je akkoord bent gegaan met de Servicevoorwaarden voor klantgegevens, schakelt Google automatisch ‘Door de gebruiker verstrekte gegevens’-verzameling in voor jouw gebeurtenissen. De instellingen van jouw Google Tag, zoals door de gebruiker verstrekte gegevens, worden op dezelfde manier toegepast op gebeurtenissen die door Tag Manager worden verzonden als op gebeurtenissen die door in-page code worden verzonden.
Moet je iets doen?
We raden je aan de Google Tag toe te voegen aan jouw GTM-container om een voorbeeld te bekijken van de impact van deze wijzigingen op accounts. Als je geen actie onderneemt, wordt deze update automatisch uitgevoerd op 10 april 2025, volgens het Google Ads-team.

Gratis adviesgesprek
Gianluigi en Mark helpen meerdere ondernemers met hun online groei.
Gratis adviesgesprekGerelateerde blogs
Hoe zet ik een goede Google Ads campagnestructuur op?
Een passende campagnestructuur is de basis voor zo optimaal mogelijk draaiende Google Ads campagnes om de kwaliteit zo goed mogelijk te houden op termijn. Toch zien we vaak dat adverteerders…
Waarom wij voor onze klanten geen AI inzetten
AI & E-commerce, je wordt ermee doodgegooid tegenwoordig. Sommige van onze klanten vragen wat wij met AI doen, hoe we AI in gaan zetten, etc. Alles is tegenwoordig AI, zonder…
We hoeven je niet te vertellen dat spraakgestuurd zoeken de laatste jaren groter is geworden. Steeds meer mensen maken gebruik van spraakassistenten zoals Google Assistent, Alexa en Siri. En deze…