Meta (Facebook) Lanceert Integratie met Google Analytics 4
Meta heeft een bèta integratie met Google Analytics 4 gelanceerd. Adverteerders kunnen hun GA4-account snel en gemakkelijk koppelen met Meta voor betere campagne-analyse.
Adverteerders kunnen specifieke GA4-eigenschappen synchroniseren, verkeersbronnen beheren en conversies nauwkeurig volgen. Deze integratie is nog in een vroege testfase en niet voor iedereen beschikbaar.
Deze integratie wordt natuurlijk door vele verwelkomd omdat er altijd een grote discrepantie is tussen de informatie weergegeven in Meta zelf en wat men ziet in bijvoorbeeld GA4. Op zich is er niets mis met consistente discrepanties, maar zoveel mogelijk obstakels wegnemen die correcte data in de weg staan, is niets mis mee.
Dat Meta aangeeft dat er een gemiddelde 22% increase is in geattribueerde conversies is waar wij naar benieuwd zijn.
In onze ervaring attribueert Meta in haar eigen interface ook veelste veel aan haar eigen kanaal.
Dit omdat Meta zelfs conversies toekend aan haar eigen platform wanneer de advertentie in de feed voorkomt maar niet mee geïnteracteerd is.
Wat vind jij van de Meta resultaten voor jouw campagnes?

Gratis adviesgesprek
Gianluigi en Mark helpen meerdere ondernemers met hun online groei.
Gratis adviesgesprekGerelateerde blogs
Google Analytics 4 biedt een nuttig rapport genaamd ‘Conversieverschillen’, waarmee u kunt zien hoe conversiegegevens tussen GA4 en Google Ads uiteenlopen. Dit rapport, verscholen in GA4, laat gebruikers de verschillen…
GA4: Google Ads Rapportage Beschikbaar!
Weet je nog, uit de goeie oude tijd van Google Analytics UA, waar je de Google Ads resultaten direct en ‘clean’ kon bekijken en analyseren? Deze optie is nu eindelijk…
Meer en meer adverteerders zien de volgende melding binnen hun Google Ads interface: Implement consent for ads personalizationYou are not providing EEA end-user consent signals required for ad personalization features.…