Meta (Facebook) Lanceert Integratie met Google Analytics 4

Googleshoppingspecialist Google Analytics Leestijd: 2 min

Meta heeft een bèta integratie met Google Analytics 4 gelanceerd. Adverteerders kunnen hun GA4-account snel en gemakkelijk koppelen met Meta voor betere campagne-analyse.

Adverteerders kunnen specifieke GA4-eigenschappen synchroniseren, verkeersbronnen beheren en conversies nauwkeurig volgen. Deze integratie is nog in een vroege testfase en niet voor iedereen beschikbaar.

Deze integratie wordt natuurlijk door vele verwelkomd omdat er altijd een grote discrepantie is tussen de informatie weergegeven in Meta zelf en wat men ziet in bijvoorbeeld GA4. Op zich is er niets mis met consistente discrepanties, maar zoveel mogelijk obstakels wegnemen die correcte data in de weg staan, is niets mis mee.

Dat Meta aangeeft dat er een gemiddelde 22% increase is in geattribueerde conversies is waar wij naar benieuwd zijn.
In onze ervaring attribueert Meta in haar eigen interface ook veelste veel aan haar eigen kanaal.

Dit omdat Meta zelfs conversies toekend aan haar eigen platform wanneer de advertentie in de feed voorkomt maar niet mee geïnteracteerd is.

Wat vind jij van de Meta resultaten voor jouw campagnes?

Toch liever uitbesteden?

Gratis adviesgesprek

Gianluigi en Mark helpen meerdere ondernemers met hun online groei.

Gratis adviesgesprek

Gerelateerde blogs

Haal het maximale uit jouw Google Ads-campagnes.

Plan een vrijblijvend adviesgesprek en ontdek hoe wij jouw online succes kunnen vergroten.
Bekijk wat wij voor jou kunnen doen Of plan hier een afspraak in onze agenda
Top