Nieuwe Google Analytics 4-startpagina Biedt meer Gepersonaliseerde Inhoud
Google heeft een nieuwe startpagina voor Google Analytics 4-property’s uitgebracht. Deze zal meer gepersonaliseerde inhoud gaan tonen wanneer het langere tijd wordt gebruikt.
Bron: SearchEngineLand
De nieuwe startpagina is opgedeeld in deze vijf delen:
- ‘Overview’ toont statistieken die voor zijn relevant op basis van jouw gedrag in Analytics,
- ‘Realtime’ toont activiteit terwijl deze plaatsvindt met behulp van gegevens uit het Realtime-rapport,
- ‘Recently viewed’ biedt links naar delen van Analytics die je het laatst heeft bezocht,
- ‘Because you view frequently’ toont gegevens die je vaak bekijkt en
- ‘Insights’ toont ongebruikelijke veranderingen, opkomende trends en andere inzichten over jouw sites en apps
Meer informatie over de nieuwe GA 4 homepage vind je hier.

Gratis adviesgesprek
Gianluigi en Mark helpen meerdere ondernemers met hun online groei.
Gratis adviesgesprekGerelateerde blogs
Google Analytics 4 biedt een nuttig rapport genaamd ‘Conversieverschillen’, waarmee u kunt zien hoe conversiegegevens tussen GA4 en Google Ads uiteenlopen. Dit rapport, verscholen in GA4, laat gebruikers de verschillen…
Meta heeft een bèta integratie met Google Analytics 4 gelanceerd. Adverteerders kunnen hun GA4-account snel en gemakkelijk koppelen met Meta voor betere campagne-analyse. Adverteerders kunnen specifieke GA4-eigenschappen synchroniseren, verkeersbronnen beheren…
GA4: Google Ads Rapportage Beschikbaar!
Weet je nog, uit de goeie oude tijd van Google Analytics UA, waar je de Google Ads resultaten direct en ‘clean’ kon bekijken en analyseren? Deze optie is nu eindelijk…