Ontdek Verschillen tussen GA4 en Google Ads met Verborgen Google-tool

Googleshoppingspecialist Google Ads Leestijd: 1 min

Google Analytics 4 biedt een nuttig rapport genaamd ‘Conversieverschillen’, waarmee u kunt zien hoe conversiegegevens tussen GA4 en Google Ads uiteenlopen.

Dit rapport, verscholen in GA4, laat gebruikers de verschillen zien tussen conversies die naar Google Ads zijn geëxporteerd, en biedt inzicht in de reden van deze discrepanties.

Belang voor adverteerders

Adverteerders kunnen veel baat hebben bij deze verborgen functie, omdat het helpt om verschillen in conversiegegevens te identificeren en te overbruggen. Dit kan leiden tot verbeterde nauwkeurigheid en prestaties van advertentiecampagnes.

Zo krijg je toegang:

  1. Ga naar de URL van uw standaard GA4-property.
  2. Voeg “/advertising/key-event-differences” toe aan het einde van de URL.
  3. De volledige URL ziet er dan zo uit: https://analytics.google.com/analytics/web/#/p153293282/advertising/key-event-differences

Gespot door via deze Linkedin post.

Toch liever uitbesteden?

Gratis adviesgesprek

Gianluigi en Mark helpen meerdere ondernemers met hun online groei.

Gratis adviesgesprek

Gerelateerde blogs

Haal het maximale uit jouw Google Ads-campagnes.

Plan een vrijblijvend adviesgesprek en ontdek hoe wij jouw online succes kunnen vergroten.
Bekijk wat wij voor jou kunnen doen Of plan hier een afspraak in onze agenda
Top