Parallel Tracking Google Ads per 30 oktober verplicht
Sinds 30 oktober heeft Google de vereisten voor conversiemeting aangepast. Google streeft al jaren naar de beste (mobiele) ervaring, en om de snelheid van het ;laden van een landingspagina te verbeteren heeft ze onlangs parallel tracking ingevoerd. Voorheen konden retailers tussenliggende en/of verwijzende pagina’s te hebben, die gebruikt werden voor het meten van verkeer.
Met het nieuwe parallel tracking wordt je landingspagina sneller geladen doordat klanten rechtstreeks naar de URL van de landingspagina wordt geleid, terwijl de klikmeting en tracking op de achtergrond plaats vindt. Dit versnelt de beleving, maar kan ook betekenen dat uw huidige klikmeting en tracking slecht of niet functioneert.
Hoe werkt parallel tracking in Google Ads?
- De gebruiker klikt op uw advertentie
- Gebruiker ziet u landingspagina
In plaats van sequentieel, gebeurt de tracking nu parallel:
- Google Ads-tracker wordt geladen
- Tracking-URL wordt geladen
- Als u meer dan één conversietracker gebruikt, van derde partijen bijvoorbeeld, kunnen extra omleidingen worden geladen
Zonder parallel tracking gebeuren deze handelingen sequentieel en duurt de laadtijd langer voor gebruikers. Een langere laadtijd betekent een hoger percentage verlatingen, wat weer verspild advertentiebudget en een verloren klant tot gevolg heeft.

Gratis adviesgesprek
Gianluigi en Mark helpen meerdere ondernemers met hun online groei.
Gratis adviesgesprekGerelateerde blogs
Google Shopping Toont Prijs “at Checkout”
Er is een beta(?) gaande waarbij Google binnen haar Shopping resultaten de prijs bij checkout toont. Deze aanpassing vergroot de prijs transparantie en zorgt ervoor dat bezoekers geen onverwachte prijsverwachtingen…
Deze nieuwe feature (bied strategie en instelling) zal uitgerold worden in de komende maanden voor Google Shopping en Performance Max campagnes. In het kort richt deze bied strategie zich op…
Search Engine Land bericht over nieuwe mogelijkheden binnen Google Search (Shopping), zo net voor het zomerseizoen. Zoeken naar deals, wie kent het niet! Google lanceert nieuwe winkelfuncties binnen de Google…