Samen Synchroniseren wij jouw Marketing Mix: OnlineOmzetSpecialist
Samen synchroniseren wij jouw marketing mix. Wat bedoelen wij daarmee?
Het doel van een organisatie is volgens de management guru Peter Drucker is het creëren en behouden van klanten, met als doel omzet (#klanten X gemiddelde orderbedrag X retentie) en winst. Dit doen bedrijven door een bedrijfsmodel te ontwikkelen, een zogenaamd operating model (mensen, technologie en processen) die de uitwerking ervan zijn op basis van de marketing P’s en waardestrategie.
Synchronisatie marketing mix
Allereerst op niveau van de marketing P’s zelf. Alle P’s moeten op elkaar afgestemd zijn. Prijs, Product, Plaats, Promotie, Personeel, alles moet op elkaar aansluiten. Een B-merk product met een A-merk prijs werkt niet, een premium site en producten adverteren op kortingscodes sites wellicht ook niet. De P’s moeten gesynchroniseerd zijn.
Synchronisatie marketing mix met bedrijfsmodel, operatie en waardestrategie
Ook tussen deze ‘niveaus’ en aspecten wil het nog wel eens schorten. Denk bijv. aan de gedefinieerde doelgroepen die vervolgens niet correct worden bereikt in de marketing mix. Of een waardestrategie die gericht is op Product Leadership, maar met een website die dat niet ondersteunt en laat materialiseren.
Alle elementen moeten bij analyse van bottlenecks of bij een volgende stap de revue passeren om te begrijpen waar het nu staat en waar het heen moet (zogenaamde gap-analyse). Op veel ‘plekken’ is er de kans dat resultaten laken (en ‘lekken’) door asynchronisatie.
Wij helpen jou hier graag bij. We hebben 25 jaar (online) business ervaring, hebben eigen proposities en sites gerund en hebben voor zowel startups, MKB als corporate gewerkt.
Niet genoeg rendement uit online investeringen? Neem dan nu contact met ons op!

Gratis adviesgesprek
Gianluigi en Mark helpen meerdere ondernemers met hun online groei.
Gratis adviesgesprekGerelateerde blogs
Waarom wij voor onze klanten geen AI inzetten
AI & E-commerce, je wordt ermee doodgegooid tegenwoordig. Sommige van onze klanten vragen wat wij met AI doen, hoe we AI in gaan zetten, etc. Alles is tegenwoordig AI, zonder…
Google Shopping neemt een belangrijke plek in de marketingstrategie van eCommerce-bedrijven, omdat het een krachtig verkoop kanaal kan zijn om potentiële klanten te bereiken en omzet te genereren. In veel…
Google Ads & Shopping Adverteren Zet Mensen in het Juiste Gangpad, of Ze Kopen Hangt af van Andere Factoren
Als een soort magische pil wordt er van adverteerders verwacht dat het bureau, freelancer of in-house marketeer met Google Ads en Shopping kan knallen, én met goede winstgevendheid. Bij veel…