Slechts 30% Gereed voor de Afschaffing van Third-Party Cookies

Googleshoppingspecialist Tracking Leestijd: 2 min

Slechts 30% Gereed voor de Afschaffing van Third-Party CookiesDeze uitspraak deed Dan Taylor, Google’s vice-president van Global Advertising Strategies. Hij heeft bevestigd dat het nog steeds op koers ligt voor een cookieloos Chrome in de tweede helft van 2024. Dat maar 30% gereed is voor de afschaffing betekent dat jij een competitief voordeel kunt verkrijgen door er wel op tijd bij te zijn. Het voeden van allerlei platforms zoals Google Ads, Meta etcetera berust op informatie. Als die informatie er straks niet is, zouden resultaten minder kunnen worden.

SearchEngineLand geeft aan dat hij drie opties geeft om third-party cookie afschaffing te overkomen door prioriteit te geven aan het volgende:

  • AI-investering.
  • Verfijnde targeting.
  • Meet- en advertentieweergavestrategieën.

Dit zal voor veel bedrijven nog te vroeg zijn of te kostbaar.

Server-side tracking als competitief voordeel

Wat bedrijven kunnen doen is bijv. een relatief kleine investering doen in server-side tracking waardoor de informatie ten eerste bij henzelf ligt, en ten tweede kunnen ze allerlei (marketing) activiteiten met de juiste informatie voeden.

Wil je meer weten over server-side tracking?
Lees al onze artikelen over dit onderwerp hier.

Toch liever uitbesteden?

Gratis adviesgesprek

Gianluigi en Mark helpen meerdere ondernemers met hun online groei.

Gratis adviesgesprek

Gerelateerde blogs

Haal het maximale uit jouw Google Ads-campagnes.

Plan een vrijblijvend adviesgesprek en ontdek hoe wij jouw online succes kunnen vergroten.
Bekijk wat wij voor jou kunnen doen Of plan hier een afspraak in onze agenda
Top