Alle informatie haalt Google uit een datafeed. Hoe beter de datafeed gestructureerd en geoptimaliseerd is, hoe groter de kans dat u goed vertoont wordt in de zoekresultaten met uw producten.
Wat is een datafeed?
De productadvertenties in Google Shopping worden in tegenstelling tot reguliere tekstadvertenties gemaakt aan de hand van een datafeed. Deze datafeed (vaak XML of CSV) wordt door het webshopsysteem gegenereerd en is een groot bestand waar al de producten met al hun eigenschappen en kenmerken in staan. Dit bestand leest Google uit en zet de datafeed om in zichtbare productadvertenties.
Waarom is een goede datafeed belangrijk?
Net zoals bij tekstadvertenties kent Google een kwaliteitsscore toe aan uw productadvertenties, en dus aan de datafeed. Daarnaast is dit de enige bron van informatie van Google voor productinformatie en kenmerken. Heeft bijvoorbeeld onlogische, onjuiste of incomplete producttitels, dan vertaald Google dit letterlijk naar de Shopping advertenties met alle gevolgen van dien.
“Op productniveau adverteren is eindelijk bereikbaar met Google Shopping”
Wij hebben ons gespecialiseerd in Google Shopping feeds. Samen met een team van technisch specialisten zorgen onze AdWords experts ervoor dat we perfecte Google Shopping campagnes neerzetten.
Wat doen we concreet?
- Slimme productfiltering
- Opmaak datafeed structureren
- Geavanceerde opmaak van producttitels
- Datagedreven optimalisatie van datafeed
- Ontzorging van techniek
- Advisering datafeed optimalisatie
De slimste investering die je kan doen
Je investering in datafeed optimalisatie betaalt zich dubbel en dwars terug. Van de aanpassingen die je dankzij een geoptimaliseerde feed maakt zal direct de kwaliteit stijgen, beter gematched worden en minder betalen per klik. Nu meer renderende omzet én in de toekomst betere resultaten via je website.
Wil jij weten waar jouw datafeed nog verbeterd kan worden, en wat het kost?