Google Voertuigadvertenties voor autohandelaren/dealers is een voor Europa nieuwe manier om jouw voorraad auto’s rechtstreeks aan potentiële kopers te laten zien op Google. Met deze advertenties kunnen klanten gemakkelijk jouw auto’s vinden en belangrijke details bekijken, zoals het merk, model, prijs, kilometerstand en jouw bedrijfsnaam. Dit maakt het voor hen eenvoudiger om een weloverwogen beslissing te nemen over hun volgende autoaankoop.
Als mensen op jouw advertentie klikken, worden ze naar de beschrijvingspagina van het voertuig op jouw website gebracht. Hier kunnen ze extra stappen zetten, zoals contact met jou opnemen of een formulier invullen voor meer informatie voordat ze naar jouw dealerlocatie komen.
Door voertuigadvertenties te gebruiken, kun je niet alleen meer potentiële kopers bereiken, maar ook de kans vergroten dat ze daadwerkelijk bij jou kopen. Dit komt doordat je zowel online leads als offline bezoeken aan jouw showroom kunt stimuleren. Het is een geweldige manier om jouw verkoop een boost te geven en meer gekwalificeerde klanten naar jouw dealer te trekken.
Voordelen
Met voertuigadvertenties kun jij op het juiste moment online autokopers bereiken met de juiste informatie en aanbiedingen, waardoor ze verder komen in het aankoopproces. Enkele belangrijke voordelen zijn:
- Meer gekwalificeerde leads: Door potentiële klanten belangrijke informatie en afbeeldingen van een auto te laten zien voordat ze doorklikken, krijg jij meer gekwalificeerde leads.
- Omnichannel-doelen: Jij kunt optimaliseren voor zowel online (leads) als offline conversies (winkelbezoeken), waardoor je jouw doelen op meerdere kanalen kunt behalen.
- Geautomatiseerde targeting: Met voertuigadvertenties worden jouw meest relevante aanbiedingen getoond voor zoekopdrachten van gebruikers die gerelateerd zijn aan jouw voertuigen. Dit maakt jouw advertentiecampagnes efficiënter en effectiever.
Hoe werkt het?
Om voertuigadvertenties te gebruiken, moet je jouw datafeed met voertuigen uploaden naar Merchant Center. Zorg ervoor dat jouw feed belangrijke details bevat, zoals het merk, model, prijs, kilometerstand en kleur van de voertuigen. Google gebruikt deze gegevens om de zoekopdrachten van potentiële kopers te koppelen aan de meest relevante auto’s. Deze datafeed zal je vast al inzetten voor andere platformen waar je je voorraad op aanbiedt.
Om voertuigadvertenties te laten werken, dien je Performance Max-campagnes met voertuigfeeds te maken in Google Ads. Ook moet je jouw Google Ads-account koppelen aan een Merchant Center-account en een Google Bedrijfsprofiel. Als je geen bedrijfsprofiel hebt, kun je in plaats daarvan een winkelfeed gebruiken.
Performance Max met voertuigfeeds is een krachtige indeling die wordt ondersteund door de AI van Google. Het stimuleert de verkoop van voertuigen door adverteerders te helpen hun doelgroep op verschillende kanalen te bereiken.
Wij verzorgen van A-Z het proces om jouw voorraad op Google te krijgen, het resultaat te meten en om op basis van jouw doelstellingen dit tot een zo goed mogelijk resultaat te brengen.
Gratis adviesgesprek
Gianluigi en Mark helpen meerdere ondernemers met hun online groei.
Gratis adviesgesprek