Google Tag Manager & tracking

Belangrijke beslissingen maak je zoveel mogelijk datagedreven. Dit doe je uit je eigen systeem, maar ook uit third party tools als Google Analytics & Ads, Bing, Facebook, etc. Dat is het mooie van online marketing, zo goed als alles is meetbaar! 

Wat zeg je nou, Google stopt met tracking?

Dat klopt deels. Om je gerust te stellen, het is niet vandaag of morgen. Maar wel in de loop van 2022, enige haast geboden dus. Om meer aan de groter wordende vraag te voldoen vanuit burgers en overheden om voorzichtiger met data om te gaan, en minder te vergaren, gaat Google stoppen met de mogelijkheid om bezoekersgedrag te verzamelen door middel van cookies. Dit zijn de bekende stukjes code van Google Analytics, Google Ads, Facebook, etc. 

Gelukkig is hier een oplossing voor, door de cookies asynchroon in te laden i.c.m. server-side tracking. Dit behoeft de juiste configuratie, zodat je zo min mogelijk hinder ondervindt en de data na de migratie net zo goed is als voor heen. Of beter, want vaak zien we nog dat tracking uberhaupt niet goed staat 😉

Tot 70% onjuiste conversies toegekend

Wie af en toe in Analytics zit, is bekend met de steeds groter wordende groep verkeer & conversies die toegekend wordt aan de bron ‘Direct’. Het kan natuurlijk dat jouw site aan naamsbekendheid toeneemt, maar een waarschijnlijkere oorzaak is de tracking. Steeds meer mensen accepteren geen cookies en gebruiken adblockers, daarnaast kan het ook door onjuiste configuratie van jouw tracking dat Google Analytics steeds meer verkeer onder ‘Direct’ gooit. Jammer, want hierdoor krijgen andere kanalen niet wat ze verdienen, namelijk toekenning van hun aandeel in de klantreis.

Wist je dat als je gebruik maakt van Google Tag Manager, tot 70% van je conversies die onterecht aan ‘Direct’ worden toegekend worden weer goed worden toegekend? Dit geeft je beter inzicht in jouw verkeer, conversies en natuurlijk marketingbudget. 

 

Oké, maar wat doen jullie dan?

Zodra jij hebt bepaald welke tracking je allemaal hebt, kies je hieronder welk pakket het beste bij jou past. Vervolgens gaan wij voor jou aan de slag, en migreren wij jouw tracking naar een Google Tag Manager account. Heb je dit niet? Geen probleem, dan maken wij dat voor je aan en geven we je bij oplevering de volledige toegang. 

We checken jouw huidige tracking, en passen dingen aan waar nodig. Onze developer zet de code live en zorgt dat alles goed werkt. Samen met jou kijken we in de periode na de migratie of alles correct gedaan is. Gefeliciteerd, je hebt nu zuivere data en futureproof! 

Kies jouw pakket

Basis €499


We stellen voor jou Google Tag Manager en GA4 + UA Analytics in, zodat je zelf aan de slag kan


Meest gekozen
€849

Bovenop het basispakket, implementeren en configureren wij Google Ads, Bing Ads & Facebook Ads


All-in
V.a. € 1350

Dit pakket kies je als je meer trackers hebt dan Analytics, Ads & Facebook. We nemen alle overige trackers mee + remarketing

Ja, neem contact met mij op!











    Partner programma
    Voyeur X
    Voyeur X
    2021-08-09
    Het is super fijn om met deze heren samen te werken. Ik ben blij en tevreden met hun dienstverlening. Eerlijk advies, schakelen snel en de communicatie loopt goed. Ik zal ze zeker aanbevelen aan vrienden en kennissen!
    Mio Amore
    Mio Amore
    2021-07-21
    Er wordt snel geschakeld. Fijn bedrijf om mee samen te werken.
    Angela K.
    Angela K.
    2021-06-07
    Goed advies, topteam! Serieuze jongens die weten waar ze het over hebben. Superbehulpzaam en vriendelijk! Een aanrader!
    Five Agency
    Five Agency
    2021-03-12
    Mark en Gianluigi kijken geregeld met ons mee (paar extra ogen) naar onze klanten. Fijn om met zulke twee heren te werken. Veel kennis, goede communicatie en altijd eerlijk advies. Five-agency.nl
    Lahara Trading
    Lahara Trading
    2020-11-25
    Fantastisch geholpen. Er werd direct werk gemaakt van de problemen waar ik mee kampte binnen Google Shopping en de achterliggende techniek. Zeer deskundig en een laagdrempelige benadering.
    Hayley Glover
    Hayley Glover
    2020-11-22
    Mark has been fantastic. I reached out to Mark via LinkedIn for his advice as I was having some issues with Google Shopping feeds and he was very quick to respond, very knowledgeable and ultimately helped me solve the issues i was seeing. I was very impressed with Mark's willingness to help me out, I am not a client of Mark's but even so he went the extra mile to help solve the issues. Thanks so much Mark! Hayley
    Geert Groot
    Geert Groot
    2020-10-02
    Duidelijk en eerlijk advies. Helder in de communicatie en een aanrader als je vragen hebt op het gebied van Google Shopping campagnes.
    Olaf Haring
    Olaf Haring
    2020-04-30
    Eerlijk bedrijf zijn zeer correct, bedreven en behulpzaam. Geen gladde praatjes maar 'gewoon' goed. 5/5 sterren 🌟
    Contact & adres

    info@googleshoppingspecialist.nl

    Friesestraatweg 213 A-D
    9743AD Groningen

    06 41 36 26 12