Blog

Performance Max Bedrijfsgericht Testen: Met Alleen een Technische ToCampagne kom je er Niet

Er is veel te doen omtrent Performance Max, iedereen is zoekende, zo ook wij samen met onze klanten. Er zijn zoveel variabelen/knoppen waar aan gedraaid kunnen worden, dat er veel mogelijke uitkomsten zijn. In deze ‘nieuwe’ brei, waar begin je? Wij houden altijd vast aan oude campagnes en diens resultaten. Maar nog belangrijker, we nemen de bedrijfscontext mee als start. Wat bedoelen wij hiermee? Dat vertellen we in dit artikel.

0
Read More

Google Shopping: De Sequentiële Wip Wap tussen Omzet en ROAS binnen Ads

Elke ondernemer of manager wil tegelijk meer omzetgroei en stijgende winstgevendheid per incrementele sale. Helaas werkt het niet zo, ook niet binnen Google Shopping en Ads. Een groot deel van ons werk bestaat uit het inzichtelijk maken van de mechanismes van Google, maar eigenlijk zijn het bestaande economische wetten waar Google haar veilingsysteem ook onderhevig aan zijn.

0
Read More

Google Shopping & Ads Indirecte Omzet van Groot Belang voor Totale Omzet Website

Afhankelijk van jouw type producten en prijzen, doelgroep en waarde propositie is de ene funnel de andere niet. Sommige aankoopprocessen duren dagen zoniet weken, de andere zijn impulsaankopen. Hoe dan ook is het in ogenschouw nemen van de hele funnel van belang om te begrijpen hoe de bezoekers zich gedraagt op de site.

0
Read More

Online Adverteren Zorgt Niet voor de Sale en Omzet!

Deze titel behoeft enige nuance, maar dat zal zich uitwijzen gedurende de uiteenzetting. In onze samenwerkingen met klanten strijken wij nooit de eer op voor de gegeneerde orders en omzet. Waarom? Omdat wij de laatste (doch belangrijke) schakel zijn in de gehele waardeketen en niet verantwoordelijk zijn voor de daadwerkelijke order. Tuurlijk, we spelen er een rol bij, maar zeker geen exclusieve.

0
Read More

Google Shopping: Zijn Product Marges een Indicatie voor Winstgevendheid?

Voor een aantal ecommerce klanten die product marges beschikbaar hadden in hun feed hebben we een analyse op los gelaten om te begrijpen of product marges een oorzaak/aanleiding zijn voor bepaalde resultaten of niet. Naast de kwaliteit van de campagnes en de effectiviteit van de website, zijn Product en Prijs natuurlijk de belangrijkste factoren voor resultaten. De mix van al deze dingen bepalen de zogenaamde ‘bottomline’ resultaten.

0
Read More

Google Tag: De Nieuwste Meetmethode van Google?

Nee, het is geen typefout. Naast GoogleTag Manager, is er nu Google Tag. Het is geen opzichzelfstaande tool zoals de bijna naamgenoot Google Tag Manager wel is, maar wel de nieuwste update van Google om het meten van gegevens makkelijker te maken. Gecentraliseerd Om je doelgroep en hun interactie met jouw online aanwezigheid te meten, heb je trackingcode nodig. Elke tool, of het nu Facebook, Google of Bing is, heeft zijn eigen trackingcode. Zelfs binnen het Google ecosysteem zijn er…

0
Read More

Waarom Google Shopping Standaard Campagnes in Bepaalde Business Cases Beter Werken dan Performance Max

Het business model is altijd leading voor elke marketing activatie waarin de waarde propositie zit en de doelgroepen waar aan vermarkt wordt. Per activatie en/of kanaal zijn er dan mogelijkheden en beperkingen waarin gewerkt moet worden. Voor PPC zijn er grofweg vier dimensies: producten/prijzen, landingspagina’s/website, doelgroep/intentie, en instellingen/kaders. Dit komt overeen met de marketing P’s en zo neem je alles mee in de mix. Je verkoopt namelijk een product met een bepaalde prijs op de website aan een doelgroep.

0
Read More

Geen Feed Meer Nodig Voor Google Merchant Center

Google is constant bezig om haar diensten te verbeteren, zo ook Shopping. Met de komst van Smart Shopping & recent Performance Max was het slechts een kwestie van tijd dat Google ook geautomatiseerde feeds zou gaan aanbieden.    Hoe werkt een geautomatiseerde feed? Om te kunnen adverteren in Google Shopping, moet je in Merchant Center producten uploaden. Dit kan op meerdere manieren, de meest voorkomende wijze is door middel van een online gehost bestand welke via een URL toegankelijk is.…

0
Read More
Partner programma
Voyeur X
Voyeur X
2021-08-09
Geverifieerd
Het is super fijn om met deze heren samen te werken. Ik ben blij en tevreden met hun dienstverlening. Eerlijk advies, schakelen snel en de communicatie loopt goed. Ik zal ze zeker aanbevelen aan vrienden en kennissen!
Mio Amore
Mio Amore
2021-07-21
Geverifieerd
Er wordt snel geschakeld. Fijn bedrijf om mee samen te werken.
Angela K.
Angela K.
2021-06-07
Geverifieerd
Goed advies, topteam! Serieuze jongens die weten waar ze het over hebben. Superbehulpzaam en vriendelijk! Een aanrader!
Five Agency
Five Agency
2021-03-12
Geverifieerd
Mark en Gianluigi kijken geregeld met ons mee (paar extra ogen) naar onze klanten. Fijn om met zulke twee heren te werken. Veel kennis, goede communicatie en altijd eerlijk advies. Five-agency.nl
Lahara Trading
Lahara Trading
2020-11-25
Geverifieerd
Fantastisch geholpen. Er werd direct werk gemaakt van de problemen waar ik mee kampte binnen Google Shopping en de achterliggende techniek. Zeer deskundig en een laagdrempelige benadering.
Hayley Glover
Hayley Glover
2020-11-22
Geverifieerd
Mark has been fantastic. I reached out to Mark via LinkedIn for his advice as I was having some issues with Google Shopping feeds and he was very quick to respond, very knowledgeable and ultimately helped me solve the issues i was seeing. I was very impressed with Mark's willingness to help me out, I am not a client of Mark's but even so he went the extra mile to help solve the issues. Thanks so much Mark! Hayley
Geert Groot
Geert Groot
2020-10-02
Geverifieerd
Duidelijk en eerlijk advies. Helder in de communicatie en een aanrader als je vragen hebt op het gebied van Google Shopping campagnes.
Olaf Haring
Olaf Haring
2020-04-30
Geverifieerd
Eerlijk bedrijf zijn zeer correct, bedreven en behulpzaam. Geen gladde praatjes maar 'gewoon' goed. 5/5 sterren 🌟
Contact & adres

info@googleshoppingspecialist.nl

Sint Walburgstraat 2
9712HX Groningen

06 41 36 26 12