Blog

Merchant Center Optimaliseren in een Paar Minuten

Bij het optimaliseren van Google Shopping denk je als adverteerder zijnde hoogstwaarschijnlijk meteen aan je campagnes in Google Ads. Een enkeling zal ook aan de feed denken, maar wist je dat in Google Merchant Center meerdere tweaks mogelijk zijn die je nog beter helpen je maximale potentieel te bereiken? Fetchtijd Indien het platform waar je gebruik van maakt voor je webshop voor jou een feed genereert (vaak xml, txt of csv), dan kun je in het Merchant Center aangeven wanneer…

0
Read More

Feedoptimalisatie & Waarom Het Belangrijk is

Voor veel adverteerders zal het begrip ‘feedmarketing’ bekend in de oren klinken. Toch wordt er vaak, ten onrechte, weinig aandacht aan besteed. Een feed is een (geautomatiseerd) bestand waarin productinformatie terug te vinden is, om in bulk met producten te kunnen adverteren. Het voordeel van een feed is dat er grote hoeveelheden informatie zo efficiënt en effectief mogelijk verplaatst kunnen worden naar externe verkoopkanalen, zoals Google, Beslist, Marktplaats, Facebook, etc. Deze verkoopkanalen zetten vervolgens de feed om in advertenties in…

0
Read More

5 Snelle Tips voor De Feestdagen | Google Shopping

De meeste retailers zijn al druk in de voorbereiding voor het belangrijkste kwartaal van het jaar. Dit jaar is het wegens omstandigheden anders dan andere jaren, en zullen naar verwachting veel meer aankopen online plaatsvinden. In dit artikel geven wij u vijf tips om optimaal te profiteren van Google Shopping voor de feestdagen! Tip 1: Pak een select aanbod geschikte producten De concurrentie is veelal moordend op Google Shopping, waardoor het erg lastig tot onmogelijk kan zijn om met alle…

0
Read More

Google Leest Verzenddata Uit in Broncode Site

Wie adverteert met Google Shopping, moet de verzenddata opgeven via de feed of via Google Merchant Center zelf. Dit is voor sommige adverteerders een doorn in het oog, want wat doe je als je verzendkosten van meerdere factoren afhankelijk is, en dit niet meegegeven wordt in de feed? De mogelijkheden voor het definiëren van de verzendkosten in Merchant center is immers beperkt. Google kan sinds kort de verzenddata zoals kosten, levertijd, verwerk- en bezorgdata uitlezen van de productpagina. Voorheen was…

0
Read More

Drie Hypotheses Waarom Google’s Smart Shopping Niet van de Grond Komt

Google haar automatisering gaat onverhard door, Smart Shopping daarbij als ultieme feature. Waar het (algoritme) vorig jaar nog na een paar maand leek af te zwakken of de draad kwijt was, gaat het steeds beter. Drie hypotheses die wij gevonden hebben waarom Smart Shopping niet werkt: Grote (seizoens)schommelingen of prijsschommelingen. We zien dat Smart Shopping goed werkt wanneer het aanbod gelijkmatig over het jaar verkocht wordt. Bij seizoensinvloeden zien we dat wanneer de verkopen dalen, Smart Shopping (of Target CPA/ROAS)…

0
Read More
Accreditaties

Contact & adres

info@googleshoppingspecialist.nl

Albertine Agnesplein 2a
9717 EV Groningen