Blog

Google Shopping Organische Listings Komen Eraan

Google gaat haar Shopping resultaten openstellen voor organische listings. Net als de ‘gewone’ tekstadvertenties zal er een deel of mix getoond worden aan zoekers van betaalde en onbetaalde Shopping resultaten. Searchengineland (en anderen) melden dit naar aanleiding van een Google blog waarin aangegeven wordt dat door het coronavirus veel is aangetast in de dynamiek van het speelveld. Door de (gratis) organische listings zullen meer ecommerce partijen kunnen profiteren van het grootverbruik van Google Shopping resultaten. Voor gebruikers betekent het meer…

0
Read More

Google Shopping Campagne Structuur: Van Groot Belang voor Mate van Optimalisaties & esultaat

Google Shopping is een belangrijk afzetkanaal voor retailers. Er wordt veel budget gespendeerd in dit kanaal, echter zien we dat de opbrengsten en rendementen van Shopping niet altijd toereikend zijn om break-even of winst te draaien. Een mogelijke oorzaak hierin kan liggen op de manier waarop de Google Shopping campagnes zijn gestructureerd.

0
Read More

Google Ads: $340 Miljoen Advertentie Budget Beschikbaar voor MKBs Wereldwijd nav Coronavirus/Covid19

In een bericht wat Google en Alphabet CEO Sundar Pichai gisteren (27 Maart 2020) de deur heeft uitgedaan, stelt Google $340 miljoen aan advertentiebudget krediet beschikbaar voor MKBs wereldwijd ten gevolge van het coronavirus (Covid19). Dit geldt voor actieve adverteerders die sinds begin 2019 adverteren. Deze adverteerders zullen een notificatie in de interface krijgen de komende maanden. Dit advertentiebudget is tot eind 2020 te gebruiken.

0
Read More

Google Banned Alle Advertenties Mond Maskers door Coronavirus

Google heeft aangekondigd voorlopig alle advertenties van mondmasker producten zodat webshops niet over de rug van het coronavirus kunnen kapitaliseren. Advertenties van andere producten die tegen het coronavirus beschermen worden nog wel toegelaten. Google heeft aangegeven dat het continu blijft monitoren of er andere producten tijdelijk gebanned moeten worden. Wij hebben al vernomen van anderen dat er een ban op een Google Ads account heeft plaatsgevonden doordat de adverteerder de producten niet uit de feed hebben gehaald. Ons advies: filter…

0
Read More

Handmatig producten toevoegen | Nieuwe functionaliteit Google Merchant Center

Om te adverteren in Google Shopping met producten, moeten deze eerst worden aangeboden aan Google via Merchant Center. Dit kan via een (xml) feed, Google Spreadsheet, API, of een andere methode welke geschikt is voor een bulkupload. Tot deze week, want Google heeft de mogelijkheid toegevoegd om individuele producten te uploaden.  Hiervoor is geen externe tooling nodig, of een koppeling met een webshop die de productdata doorgeeft. Je vindt deze functionaliteit in Merchant Center onder ‘Producten’, en vervolgens onder ‘Alle…

0
Read More

Google Weergeeft Concurrentie Prijs Data In Merchant Center

Google lanceert de mogelijkheid om inzicht te krijgen in concurrentie prijs data via Merchant Center. Prijs is een van de belangrijkste factoren die het succes van een Google Shopping campagne bepalen. Zelfs met marginale verschillen kiezen potentiële klanten snel voor de allergoedkoopste aanbieder.  Het is dus belangrijk om de prijzen van de concurrentie goed in de gaten te houden, en waar de marge dit toelaat in een prijsstijging of -daling mee te gaan. Vaak wordt er gebruik gemaakt van third-party…

0
Read More

Google Shopping Adverteren in Gmail Vanaf 4 Maart

De Google Shopping advertenties zijn al lang niet meer beperkt tot enkel de zoekresultaten. Via het (additioneel instelbare) display netwerk laat Google de Shopping advertenties ook zien op andere plekken. Vanaf 4 maart is het mogelijk voor adverteerders om ook gebruikers van Google’s maildienst Gmail te targeten. Gmail is een van de populairste maildiensten wereldwijd met meer dan een miljard gebruikers. Deze nieuwe manier van targeting biedt de mogelijkheid om ook elders in de customer journey aanwezig te zijn. Adverteerders…

0
Read More